15 TEMMUZ GECESİNDE BİR HAYAT
O gece buğday tarlasında geziyordu köylünün birisi. Birden bire cebindeki telefonu çalındı. Çıkardı telefonu cebinde:
"Alo oğlum ne var?"
"Baba eve gel. Türkiye'de darbe  oluyor."
"Darbemi oluyor? Kim söyledi oğlum?"
" Televizyonda söylediler baba."
"Tamam oğlum. Siz beni merak etmeyin. Ben işimi bitireyim gelirim." Der. Ve telefonunu kapatır.
Aldığı "darbe oluyor" haberinden hemen beş dakika sonra o gecenin karanlığında yanlız ay ışığında gökyüzünde belirleyen uçakların sesini duyan köylü hemen boyuna kadar gelmiş buğday başakları arasında oturup uçakları takip  etmeye başlar. Uçakların yere yakın mesafede  uçtuğunu görünce:
" Oğlum doğru söylemiş. Bunlar darbe yapıyorlar." Demiş.

Yanında ne silahı vardı nede bir alet. Uçaklar havada dönüp duruyorlardı.Elini giydi şalvarın cebine koydu. Cebinde yanlız sigarasının dumanını tutturmak için bir çakmağı vardı. Çakmağını cebinde çıkarıp içinde dolaştığı sarı sarı başak vermiş buğday tarlasını ateşe verir. Dumanlar arşa alaya yükselirken, havada tur atan uçaklar dumandan önünü görmez oldular. Dumanın gökyüzünü sardığını gören darbeci ve hain pilotlar hemen aldığı kararla geri dönüp uçaklarını yere indirirler. Köylünün gözüne mal, mülk gelmemişti. Yanlız o anda darbeye karşı nasıl bir mücadele vereceğini düşünmüştü. 

Köylü: "Benim elimde şimdi bu ancak gelebildi. Ya ben onları korkutacaktım. Ya onlar havada bizi saracaklardı." Der.
O hain gecenin üzerinde bir hafta filan geçmişti. Bir gün devlet tarafından bir kaç kişi tarlasını ateşe veren köylünün yanına gelirler.
" O gece darbeye karşı çıkıp, tarlanızdaki mahsullerinizi ateşe verdiniz. Sizin ne kadar zararınız varsa ödemeye geldik."
Köylü: Benim tarlamdaki yaptığım mahsulün zararı ne olabilir ki. Bu ölen ve gazi olan kardeşlerimizin, evlâtlarımızın yanında bunun sözümü olur. Mahsulüm de bende feda oluruz bu memleket için. Zamanında biz darbecilerden çok çektik. Artık bu saatten sonra uyanmış bir millet var. Darbeye kalkan kim olursa olsun, ancak kendini feda eder bunu bilsinler." Der.

Bu yanlızca o karanlık gecede yaşanmış bir hayattı.
    
           Allah'a emanet olun.




( 15 Temmuz Gecesinde Bir Hayat başlıklı yazı Kamile Özdem tarafından 16.07.2019 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.