Adı üstünde toplantı için önce yuvarlak bir masa bulunur... Yalnız bu yuvarlak masanın çapı, yarı çapı çok önemlidir... Yarı çapı küçük olan masalar vardır, yarıçapı büyük olan masalar vardır. Büyük masalarda haliyle masa çevresinde fazla insan bulunur, küçük masalarda da haliyle az insan olur...

Büyük yuvarlak masa toplantılarında, insanlar bazı zamanlarda karşısındakine seslerine duyuramazlar, o durumlarda megafon kullanılabilir... Küçük masalarda eğer ki megafon kullanılmaya kalkılırsa bu durumda da kulaklar sağır olabilir...

Umalım ki yuvarlak masanın etrafında ki insanlar yuvarlak değilde ok gibi doğru insanlar olsunlar, yoksa ne o toplantıdan hayır gelir ne de insanlardan... Bir de masanın etrafında toplanan insanların önünde ki bardaklarında dört köşe olmayıp yuvarlak olmasına dikkat edilmelidir...

Yuvarlak Masa Toplantısını yöneten kişininde sırasıyla söz verip de insanları konuştururken hakkaniyet ile davranması lazım gelir, aksi durumlarda diğer konuşmacılar yöneticinin içlerinden yüzüne karşı sunturlu küfürler ile saydırabilirler, tabi içlerinden saydırdıkları için toplantıyı yöneten bunları duymasa da, dişlerin gıcırdamasından bir şeyler sezinleyebilir...

Yuvarlak Masa toplantısı başlamadan önce masanın çok temiz bir şekilde silinmesi lazımdır. Ayrıca biraz da kaygan olmasında yararlar vardır ki o da şöyle, faraza bir konuşmacının suyu bitti ya da önündeki kalem yazmıyor karşı tarafta ki konuşmacıdan bunları isterken karşıda ki eliyle masanın üstünden kaydırarak yollayabilir...

Bu toplantılarda eğer ki ayakkabılarınız, ayağınızı sıkıyor ise, çoraplarınızda kokmuyorsa çekinmeden ayakkabılarınızı çıkartabilirsiniz. Kokuyor ise de toplantı büyük bir ihtimalle yarım kalacaktır, masadakiler kokudan bayıldıkları için...

Dört köşe masalarda toplantı yapanlar, yuvarlak masa da toplantı yapanları haliyle kıskanmaktadırlar. Televizyonlarda bile yuvarlak masa diye program olduğu halde, dört köşe masa diye herhangi bir açık oturum ya da toplantıya rastlanmamıştır...

( Yuvarlak Masa Toplantıları Nasıl Yapılır başlıklı yazı AhmetZeytinci tarafından 13.07.2019 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.