I.DÜNYA SAVAŞI NEDEN BİTMEDİ 

 11 Kasım 2018'de Paris'te dünya ülke liderleri "Birinci Dünya Savaş'ının" sona ermesinin 100.cü yılını kutlamak amacıyla bir araya gelmişlerdi. Bu toplantının bir amacı olmalıydı. "Ya bundan sonra savaşlar olmasın diye, yada savaşlara destek vermek amacıyla" böyle tarihi günler kutlanır. 
Katliamların tarihlerinin kutlanmasının nedenleri; Bir kez daha Katliamların yaşanmaması içindir. Şimdi I.Dünya savaşının 100.cü yılın kutlanması bana göre şu anda Ortadoğuda ve Orta Afrika'da yaşanan iç savaşlara destek vermek amacıyla bir araya gelinmiştir.

 Çünkü şu an dünya gündemi Suriye'deki iç Savaşla uğraşırken Orta Afrika'da yedi, sekiz ülke daha insanlık trajedisi yaşıyor. Bu insanlarin acil yardıma ihtiyaçları var. Burundı, Nijerya, Kamerun, Orta Afrika, Haiti, Güney Sudan ve Yemen bu ülkeler şu anda iç savaş, şiddet, kuraklık ve açlıkla mücadele ediyorlar. Maalesef Orta Afrika'da iç savaş, tecavüz ve ırkçılık saldırıları her gün artarak devam etmektedir. Dünya medyası Ortadoğu'da olan bitenleri gündeme getirirken, nedense Orta Afrika'da olan bitenden habersiz yaşıyor. 

Şu an Orta Afrika kesiminde yer alan Burundı'de on üç yıldır iç savaş var. Burundı'de şu an üç milyon insanın acil yardıma ihtiyacı var. Kamerun'da yine üç buçuk milyon insan yardıma muhtaç. Terör ve şiddetin kurbanı Nijerya sekiz milyon insan açlık ve fakirlikle mücadele ediyor. Güney Sudan'da beş milyon savunmasız insanlar hep evini ve sıcak yuvalarını terkettiler. "Ama dünya olarak sadece Suriye'deki iç savaşa odaklandık gidiyoruz."

 Suriye'deki iç savaşın nedeni de belli. Ülkelerin Türkiye üzerinde oynadığı bir oyundur. Türkiye'nin burda çok akıllı hareket etmesi gerekli. Amaç; Türkiye'yi savaşa sokmak. Evet bir asırlık bitmiş bir savaşın arkasına baktığımızda halen küresel ve ekonomik savaşların bitmediğini görmekteyiz. Savaşlar devam ediyorken o zaman I.Dünya savaşın bitmesinin 100.cü yılın kutlanmasanın ne önemi var. Savaşsız bir dünyayı gençlerimize bırakmak umuduyla. 

 Allah'a emanet olun./ Kamile Özdemir 
( I. Dünya Savaşı Neden Bitmedi başlıklı yazı Kamile Özdem tarafından 10.07.2019 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.