Uyan ey gafil kişi ibret denizi zaman

Sen uykuya dalmışsan da asla uyumaz zaman... Salih Bin Şerif


Akıp giden zaman girdabında biz de sürükleniyoruz. Uyanık olmak, gelen mesajları iyi anlamak, iyi özümsemek lazım gelir... Daha yeni doğmuştuk oysa, ne çabuk okula gittik, sonra daha yükseklerini okuduk, meslek sahibi olduk, evlendik, çocuklarımız oldu, babalarımız dede oldu, bizler anne baba olduk. Şimdilerde de dede olma adayıyız hali hazırda... Nasıl geçi bu yıllar bilen var mı?

Marmara depreminin üzerinden dile kolay yirmi yıl geçmiş. Kıbrıs Barış Harekatının üzerinden tamı tamına kırk beş yıl geçmiş. Bizler o yıllarda çocukken, delikanlı iken orta yaşlara gelmiş son hızla da yaşlanmaya doğru gidiyoruz...

Bu geçip giden zamanda neler kattık dünyaya olumlu ya da olumsuz... Ticaret hayatında çok kazık yedik bir kere, arkadaşlarımızdan, dostlarımızdan. Eskiden üzülürdüm, biz bu insanlara kötülük yapmadık, yıllarca ticaret yaptık, bize niye kazık attı bunlar diye... Şimdilerde artık üzülmüyorum, yaşanması gerekiyormuş, yaşandı ve şunu da unutmuyorum ki bunların hepsinin ahirette bir hesabı var. Allah var gam yok Ahmet...

Zalimler için yaşasın cehennem. Cinayet işleyenler, bir insanı haksız yere öldürenler unutmasınlar bunu asla... Karun kadar zengin olup zekatlarını vermeye yanaşmayanlar ya da eksik verenler, aklınızdan çıkartmayın sakın ahireti ve orada neler göreceklerinizi...

Zaman öldürmek en pahalı harcamadır, der Fransız Yazarı Balzac... Boşa geçen, geçireceğiniz zaman Allah'ın da hiç hoşuna gitmeyen bir olaydır... Çok yerde Kur'an da insanlar uyarılırlar... Ey kötüler, kötülükleri kendine hayat tarız olarak benimseyenler ve iyi olmaya çalışmayanlar, Allah yaptıklarınızı yarına bıraksa da yanınıza bırakmaz günü gelince...

Eğer ki kulluk bilinci içerisinde zamanı idareli şekilde kullanırsanız hem dünyanızı hem de ahiretinizi sağlama almış olacaksınız... Bir Hadisi Şerif de “Kıyamet yaklaştığında zamanın akışı hızlanır. Böylece sene ay gibi, ay Cuma (hafta) gibi olur. Cuma’dan Cuma’ya olan vakit de kuru bir hurma dalının yaprakları ile birlikte ateşte yanması gibi kısa olur.'' buyrulmaktadır... Allah hepimizi zamanını idareli kullanan, boşa geçirmeyen kullarından eylesin...

( Zaman Akıp Gidiyor başlıklı yazı AhmetZeytinci tarafından 9.07.2019 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.