BİR MEMLEKET MESELESİ: MERHAMET
   
   Hosseini'nin söylediği gibi “İnsanın çok ama insanlığın yok olduğu” bir köhne dünyada yaşıyoruz. İnsanların hiç bir şey kaybetmemek uğruna merhametini kaybettiği bir kumarhane, çıkışı olmayan kör bir dehliz burası. Yüzyıllar önce Mevlana “ Muhabbet ve merhamet insanlığın, hiddet ve şehvet hayvanların sıfatlarıdır.” diyerek insanlığı yücelttiğinde henüz 13. Yüzyılda yaşıyordu. Günümüz yaşantısında ona hak veremiyorum ne yazık ki. Yeni doğmuş bebeğini çöpe atan bir aile ve o bebeği çöpten kurtararak en yakın evin kapısına bırakan bir köpekten bahsedilmişti gazetelerde. Annesi olmayan bir yavru kediye dişi köpeğin sahip çıkması ve onu emzirmesi epey konuşulmuştu. Daha fazla örneğine de sahip olduğumuz bu vaziyet karşısında soruyorum... Akıl sahibi oluşundan ötürü yaratılanların en şereflisi denilen insanoğlu bu kadar acımasızken, hiddet ve şehvet sahibi denilen hayvanların merhameti hiç sorgulandı mı? 
   Öldürülen, şiddet gören kadınlarımızın, küçük yaşta evlendirilen, tacize ya da tecavüze uğrayan çocuklarımızın haberlerine aşina oldu gözlerimiz ve kulaklarımız. Hayvana zevk için işkence edeni, hırsızı, sapığı, haini yastığa rahat koyabiliyorsa başını akıl sahibi insan mı oluyor gerçekten? İnsanların duygularını sömüren en zengininden dilencilere acırken, bir lokma ekmek ile zehirlenen hayvanlara niçin acımaz yürekler? 
   Hani küresel ısınma var, eriyor dünya diyor ve canla başla müdahale etmeye çalışıyoruz ya... Eriyor insanlık gören yok! 
   Yağmurlar temizleyebilecek mi insanlığın kirini? Hükmedebilecek mi iyilik zulme? İnsana merhamet etmeye doğaya ve diğer canlılara merhamet edebilecek mi? Kalp kırmaktan korkmayan insan neden dünyanın yok olmak üzere olmasından tedirgin olsun ki? Yavrusunu çöpe atan kadın bir hayvanın soyunun tükenmesini neden umursasın ki? Ah! Yitiriyor insanlık insanlığını kimse engel olmuyor. 
   





Büşranur Erayabakan

( Bir Memleket Meselesi Merhamet başlıklı yazı Mor Yakamoz tarafından 6.07.2019 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.