Kimine güzeldir öpüşmek, kimine de pek güzel gelmeyebilir... Herkes illada sevecek diye bir kural yok öpüşmeyi... Mikrobik bir hastalık geçiriyorsanız zaten en başta siz kimseleri öpmek istemezsiniz. Ha, gıcık kaptığınız biri varsa, ama çok gıcık olacak, öyle az buz değil, onu tutun öpün, hastalığınızı bulaştırın, desem, yazık be cık cık cık... Yapmayın, yapmayın...

Adamı sevmiyorsunuz, ama o bunun farkında değil, Ooooooo diye cümleleri uzatarak eli de havada size doğru geliyor, ne yapmalı? Hemen uyduruktan bir aksıırın, tıksırın, elinizi de ağzınıza götürüp, ''Kusura bakma gripal durumum var.'' deyip aradan sıyrılabilirsiniz...

Yaşlı hanımlar ellerini öptürmeye bayılırlar, hele de tanımadıkları birilerine, tanıdıklar zaten alıp öper elleri alınlarına da götürürler...

Küçük çocuklarını yanağını sıkmaya ve öpmeye bazıları çok bayılırlar... Oysaki mikroplara karşı çok korumasızdır bebeler... Evinize gelenlere, onları kırmadan bunu anlatmanız lazım. Amca, dayı, hala, teyze, enişte, kayınço her ne akraba ise... Çocuğun önlüğüne ''Ben Öpme'' diye bir yazı yazabilirsiniz... Hatta dahada ileri gidip ''Beni Sakın Öpme'' diye de yazabilirsiniz...

Bir de siyasetçileri çok öpmeye çalışırlar... Genelliklede ellerini öptürürler yaşlı başlı siyasetçiler... Genç siyasetçilerde çok çok el sıkarlar... Bazen de toplumu bunaltır sıkarlar... Yanak yanağa öpüşürler genç siyasetçiler... Siz de siyasetçiler tarafından şapır şupur öpülmek istemiyorsanız, kolayı var canım mitinglerine de gitmeyin, seçilip geldiler mi makamlarına da çok sık gitmeyin... Yolda, şehrinizde sizi görüp de ''Vaaaaay benimmmmm seçmenim.'' diye de üstünüze üstünüze geliyorsa bir siyasetçi ya oy isteyecektir gelecek olan seçimde ya da başka bir menfaati vardır. Yapmanız gereken şey burada, onu yirmi metre ya da otuz metre öteden gördünüz mü, hemen yoldan geçen bir taksi çevirip ''Abi çok acil işim var sonra uğrarım, öptüm.'' demenizdir...

İstemediğiniz ve sevmediğiniz insanları öpmeyin, öpmek içinde bir çaba içinde bulunmayın. Eğer ki onlar sizi öpmeye de kalkarlar ise illaki bir bahane bulup da böyle bir durumdan sıyrılmasını da becerirsiniz siz gibi geliyor...

( Öpüşmek İstemeyenlere Tavsiyeler başlıklı yazı AhmetZeytinci tarafından 28.06.2019 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.