AYDINLIK GELECEK İÇİN 

 Türkiye coğrafyası konum olarak Güneş enerjisi için en çok şanslı ülkelerden biriyiz.Yani Türkiye'de ortalama 2740 saat Güneşli geçmektedir. Şu an Türkiye'de yıllık Güneş Enerji potansiyeli 380 milyar kilovatsaat (kwt) düzeyinde bulunuyor. Ülkemizin en çok güneşli geçen bölgelerinde ilk sırayı Güneydoğu Anadolu Bölgesi almaktadır. Türkiye geneli olarak en sıcak illerimiz; Konya,Antalya,Muğla,Şanlıurfa, Mersin'dır.Bizim Ülke bu kadar sıcakken maalesef,güneşinden bir türlü istifade edemedik. Türkiye şimdi 2740 saat güneş görmekle 860 megawatt enerji elde ederken,Almanya yıllık 1600 saat güneşlenme süresi karşılığında 40 bin megawatt enerji üretebiliyor. Almanya'da kişi başına düşen Güneş enerji kurulu 516 (watt) ken Türkiye'de Güneş enerji santral kurulunda kişi başına 28 (watt) düşmektedir. Güneş görmeyen Almanya,Türkiye'de 46 kat fazla Güneş enerjisi üretiyor. Şu anda Almanya, Güneş enerjisi ile üretiği elektriği dünyaya satmaktadır. Ama biz maalesef,enerji kaynaklarının yüzde 80 ini ithalat yolla karşılıyoruz. Avrupa Birliği ülkeler bu alanda yatırım yapabilmek için ortak alanlar kurmaya başlamışlar. En çok Güneş enerjisini kullanan ülkeler Çin ilk sırada olmak üzere Almanya,Danimarka ve ispanya,Italya takip etmektedir. Ekonomik getirisi nedeniyle dünyada Güneş enerji kullanımı oranında bir artma görülmektedir. Genelde zengin ve gelişmiş ülkeler bu alanda yatırımlar yapmaktadır. Kurulan Güneş panelleinden ve bu sistemin nasıl çalıştığınından biraz bahsetmek istiyorum. Güneş merkezinden meydana gelen füzyonlar açığa çıktıktan sonra bir enerji meydana getirir.Bu ışınlar Güneş panellerine yansıyarak enerjiyi tek bir noktada toplamaya başlar. Kolektörler aracılığıyla ısı toplanır ve elektriğe dönüşür. Güneşte elde edilen ısınma ve elektrik üretimi de böylece panellere yansıtılır. Bir çok şey örneğin; Sokak lambaları,jeneratörler,sıcak sular ve hatta otomobiller bile bu sistemden yararlanabilirler. Japonya'da devlet tarafında halkına güneş panelleri verilmekte. japonya halkı bu Güneş panelleri evlerinin çatılarına kurarak bedava elektrik ve sıcak su ihtiyaçlarını karşılıyorlar. Türkiye dört mevsim Güneşi gördüğü halde halen enerji kaynağımızın yüzde 80 nini ithalat yoluyla karşılamaktayız. Şimdi soruyorum bunların suçluları kim? Türkiye Güneş enerjisi tarafından zengin bir ülke...Neden Güneşten yararlanamıyoruz? Türkiye ekonomisine katkısı çok olacaktır. Bunu konu üzerinde Türkiye'de bulunan milletvekillerimiz,Belediye başkanlarımız bir an önce harekete geçmelidirler. Şuan Şanlıurfa en sıcak ilimiz. Maalesef Güneşten istenildiği kadar yararlanılmıyor. Doğa enerjimiz olan Güneşten istifade etmeyi bilelim. Neden Almanya,Italya,Çin,Ispanya,Danimarka ülkeleri gibi,bizde Güneşte elde ettiğimiz enerji ile hem kendi sıcak su hemde elektrik ihtiyacimiz karşılamayalım? Neden Güneş enerjisi ile elde ettiğimiz elektriği başka ülkelere ihracat etmeyelim. Geç olmadan elimizdeki bu imkanları bir an önce değerlendirelim. 

Allah'a emanet olun.

       Kamile Özdemir. 
( Aydınlık Gelecek İçin başlıklı yazı Kamile Özdem tarafından 26.06.2019 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.