YOZGAT TA ŞİİR RÜZGARI VARDI
         
            21 22 23 Haziran 2019 tarihleri arasında 13.cüsü düzenlenen Yozgat Sürmeli şiir ve aşıklar şöleni yurdumuzun çeşitli illerinden davet edilip gelen şair ve ozanların katılımıyla adeta "aşıklar bayramına" dönüşmüştür.
             Yozgat'lı eğitimci yazar emekli öğretmen Ahmet Sargın Beyefendinin üstün gayretleriyle her yıl düzenlenen bu etkinliğe kıymetli şair ve ozanlardan Ayşe İzci Coşkuner, Duran Aydın, Şehmus Çiçek, Duran Tamer, Harika Ufuk, Nurala Göktürk, Züleyha Özbay Bilgiç,Yasemin Reyhan Şahbaz, Mahmut Hasgül, Mahmut Özkoca, Durak Turan Düz, Halil Gülşen, Sündüs Aslan Akça, Öz Ali Yılmaz, Ali Karaca, Gönül Aydemir Adıgüzel, Gündüz Aydın, Kırşehir den Erdoğan Çalışkan ve Veysel Turgut'a ilaveten yine Yozgat'tan Osman Yüksel, Hakkı Yurtlu, Ekrem Gürer, Kelami Akdemir, Mustafa Teker, Songül Yurdagül Aksoy, Dursun Ayer, Rıza Doğangönül, İsmail Salman, Rıfat Çakır, İdris Çetin, Erdoğan Bektaş, Emre Akdağ, Rivahi Kalay, Bekir Sargın gibi değerli gönül dostlarının katılımlarıyla gerçekleşmiştir.
             21 Haziran günü öğleden sonra bir araya gelen katılımcı şair ve ozanlar önce belediye başkan vekilini, vali yardımcısı Şükrü Çakır ve Yozgat dernekler müdürü Hakkı Yurtlu'dan  sonra Yozgat valisi sayın Kadir Çakır'ı makamında ziyaret etmişlerdir.
            Erdoğan Çalışkan  "Kırşehir Sevdası" ardından Veysel Turgut "gurbet" adlı şiirlerini hemşehrileri vali Kadir Çakır Beyefendiye okuduklarında bir an için  yürekler mahsunlaşsa da çabuk geçiştirildi. Tanışma merasiminden  hemen sonra Kırşehir heyeti KIŞAD  (Kırşehir yazar, şair ve ozanları)  üyesi Kırşehir'li şairlerin çıkarmış olduğu "GÖNÜL DAĞI" adlı şiir ansiklopedisini kendisine hediye ettikten sonra salonda bulunan diğer şair ve ozanlarda kitap ve bayrak takdiminde bulundular. Bu da sayın vali Kadir Çakır beyi ziyadesiyle memnun etmiş oldu.
           Salonda ve koridorda hatıra resimleri çekilirken vali  Kadir Çakır "gökte arar iken yerde bulmuşcasına" iki hemşehrinin arasına poz vermek için girdiğinde onlara sıkı sıkı sarılıyor belki bu vesile ile 'memleket havasını ve kokusunu  teneffüs etmeye çalışıyordu' kim bilir. Çeşitli bahanelerle görüşmeyi bilerek uzatması ayrılırken hüzünlü sahnelere vesile olmuştur.
           Programa katılan şair ve ozanlar Yozgat'ta kaldıkları üç gün süresince hem tarihi ve turistik yerleri gezdiler hem de tarihi konaklarda okudukları şiirlerin yanında dinleyenleri şarkı ve türküye doyurdular. Konaklarda yapılan bu programların çoğunu Rıfat Çakır'ın eşsiz sunumlarıyla Çamlık TV de canlı yayınlanmıştır.
            Katılan konuklara Yozgat misafirperverliğini en iyi şekilde sunabilmek için Ahmet Sargın ve emrine amade ekibi kısıtlı şartlarda olsa da ellerinden gelen tüm gayretleri onlardan esirgememiştir.
            Üç gün süresince Yozgat'ın ekmeğini yeyip suyunu içen yurdun dört bir yerinden özveriyle gelen katılımcı şair ve ozanlar Yozgat'a 'vefa borçlarını ödemek adına' kendilerine düşen görevleri en iyi şekilde icra etme gayreti içine girmişlerdir.
           Vali muavini Şükrü Çakır ve eşi, dernekler müdürü 'babasının vefatı dolayısıyla acısını bir kenara bırakan' Hakkı Yurtlu beyefendi misafirlerini hiç yalnız bırakmamışlar, yerine göre onlarda şiir adına ellerinden geldiğince katkıda bulunmuşlardır.
           Arada sırada Rıfat Çakır'ın doyumsuz sunumlarıyla Yozgat'ın tarihi ve turistik yerlerinde misafirlerle beraber tanıtım amaçlı belgesel niteliğinde kamera çekimleri yapılmıştır.
           Yozgat'taki yapılan etkinliklerin bunca hizmet ve gayretlere rağmen halk ile salon ya da meydanlarda beraber yapılamaması "kendimiz çalıp kendimiz söyledik" misali katılımcıları ziyadesiyle üzmüş olmasına rağmen "inşallah ileride  bu da olur" tesellisi içlerdeki hüznü bir nebze yumuşatmıştır. 
            Kırşehir'den katılan Erdoğan Çalışkan ve Veysel Turgut'da  diğer katılımcı arkadaşları gibi Yozgat'ın  tarihi konaklarında okudukları şiirlerin yanı sıra Rıfat Çakır'ın sunumuyla Çamlık TV de canlı yayınlanan programlarda da beğeni ve aldığı alkışlarla dikkatleri üzerlerin de toplamışlardır.
           23 Haziran günü piknik yapmak için çıkılan Çamlık tepesinde doğanın güzelliğine, eğlence ve başını Yozgat'ın meşhur  "Çamlığın başında tüter bir tütün, Ziyam'ın atını bazara dutun"                             
adlı türküsü ile devamlarında gelen kıymetli sanatçıların çalıp söylediği şarkı ve türkülere her ne kadar doyulsa ve onlara eşlik edilse de ev sahibi ve katılımcı misafirlerin içini ayrılık acısı sarmış, bunu  mahzun gözlerden anlamamak mümkün değildi
           
           
           
( Yozgat Ta Şiir Rüzgarı Vardı başlıklı yazı İpciERDOĞAN tarafından 26.06.2019 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.