Deneme / Hayata Dair Denemeler

Eklenme Tarihi : 24.06.2019
Okunma Sayısı : 903
Yorum Sayısı : 1
ÖNCE DEĞER VE KAVRAMLARA ODAKLANALIM

Devlet aklı
Hukuk bilinci
Toplumsal mutabakat
Toplumsal fayda
Evrensel öngörü ve hoşgörü
Hukukun üstünlüğü, evrenselliği, bağlayıcılığı
Temsilde adalet
Erkler ayrılığı
Yönetimde esneklik, şeffaflık ve hesap verebilirlik
Demokratik, laik, bilim ve çağa uygun sosyal hukuk devleti
Tarih bilinciyle geçmişi  günü ve geleceği yorumlamak.
Bireysel hak, özgürlük, tercih ve dokunulmazlıklar...
.....
.....
100 madde de sayabilirdim.
Bu değer, kavram ve ilkeler kimi, ne kadar ilgilendiriyor acaba?
365 günlük gündemimizdeki yeri ve değeri nedir?
Domates, patatates fiyatlarından, siyasi polemiklerden, ortada dolaşan magazinsel dayanaksız iftira ve ithamlardan başımızı kaldırıp bir özeleştiri, sorgulama yapabiliyor muyuz?
18. Yüzyılda, çok uluslu, farklı inanç tabanları da olan ABD gibi bir başkanlık sistemine geçebilme şansı ve ihtimali varken, 600 yıllık osmanlı çınarı neden yıkıldı acaba?
En zor şartlar altında, adeta mucize gibi doğan Cumhuriyetimiz, yaklaşan 100. yılında olması gereken yerde mi?
Bizlerin sorumluluğu, görevi, ödevi ve özverisi nasıl olmalıdır?
 Bu alanda ne kadar zihinsel aktivite, sorgulama ve özeleştiri yapabiliyoruz?
Hatalardan, kaçan fırsatlardan çıkardığımız ders nedir?
Dünya ölçeğinde ekonomik, siyasi, askeri, kültürel, diplomatik, teknolojik gücümüz nedir?
Neden küçücük ülkelerden Hollanda tarımın, İsviçre finansın, Fransa hukuk ve demokrasinin, Avusturya sosyal bilimlerin merkezi olabilmişlerdir?
Biz neyin merkeziyiz, neyin merkezindeyiz?
Büyük ağacın yıkılışı da zor olur, bir süreç ister.
Bana göre osmanlı, maddi- manevi anlamda tam yıkılmamıştır, bakiyesinden doğan cumhuriyetimizin temelleri de tam oturmamıştır.
Bu duyarsızlık, ilgisizlik, bencillik, kincilik,
yorum ve algı hataları bize ayıp olarak yeter.
Olması gerekene önerim nedir diye merak ediyorsanız, yayınlamış olduğum ve 4 farklı kitapta toplanan, 1400 sayfalık anlatım ve önerilerime göz atabilirsiniz.
Sevgilerimle
24.06.2019
Ali Rıza Malkoç
( Önce Değer Ve Kavramlara Odaklanalım başlıklı yazı Ali R.MALKOÇ tarafından 24.06.2019 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.