Çocukluğumda bayramlarda köyümüzde olur, sabahın erken saatinde büyük bir heyecanla şeker toplamaya çıkardık. En az üç beş arkadaş olurduk. Kapı çalmaya utanmadığımız, kendimize güvenimizin bu aşamalarla kazanıldığı zamanlardı o günler. 

Yeni elbiselerimiz, ayakkabılarımız, çoraplarımız üzerimizde pırıl pırıl parlardı. “Ramazan Bayramı” bizim için ”Şeker Bayramı” idi. Her evin kapısını büyük bir heyecanla çalar, birbirinden özenli şekerliklere büyüklere ve küçüklere ayrı ayrı hazırlanmış şekerlerden sevinçle alıp poşetimize atardık. O zamanlar kim daha çok şeker toplamış yarışı da vardı aramızda. Hepsini de yerdik 😁 

Yokluğun, fakirliğin anlamını bile bilmediğimiz o vakitler yine bir ailenin kapısını çaldık. Bize elindeki kesme şeker kutusundan bir adet alıp uzattı ve “ablanla paylaşın” dedi. Şaşırmış ve üzülmüştük. Çünkü “Bayramınız mübarek olsun” diye kapısını çaldığımız her ev bize cicili bicili şekerler vermişti. Her bayram aklıma gelir. Şimdi eskiye dönme ihtimalim olsa, aynı çocuk olsam, uzatılan şekeri akınca çok sevinmiş gibi yapar, zaten yüzüne yansıyan mahcubiyet ve üzgünlüğü yok etmeye çalışırdım. Belki kapısını çalmadan önce topladığım şekerleri gizlice avlusuna bırakırdım. 

Çünkü büyüdükçe anlıyor insan: Bayram olanı paylaşmakmış, birlikte olmakmış, sevdiklerinle yan yana olabilmenin tadını çıkarabilmekmiş. Artık ne çocuklar tek başına bayram geziyor ne de gösterişli şekerler aynı tadı veriyor. 
... velhasıl... Bayramınız mübarek olsun dostlar, nice bayramlara 🍡🍬🍬🍬🍡
 Fatma Çetin Kabadayi Eğitimci/yazar
( İyi Bayramlar başlıklı yazı F.Ç.Kabadayı tarafından 4.06.2019 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.