Yine Gurbette Bir Ramazan Bayramı Sabahı Uyandım

Ä°lgili resim
 
Yine gurbette bir Ramazan Bayramı sabahı uyandım, vacip olan bayram namazını eda ettikten sonra, cemaatle bayramlaştıktan sonra herkes evlerine dağıldı. Gurbette bayram zordur, kapını çalan gelenin olmaz! Bulunduğum siteye girerken buruk bir sessizlik hâkimdi… Bu burukluk içime de nüksetti, her türlü o güzellikler komşuluklar kapı kapı bayramlaşmalar, izzet ikramlar unutulsun zaten unutuldu boşuna ne düşünerek kendini üzüyorsun diyordu sanki bana! Onlara gömlek olan sana ceket olur diyordu sanki!

Bırak ömürler yalnızlığın vadisinde, çığlık çığlığa ağlayarak ah vah perişanlık içinde geçerse geçsin sana ne diyordu! Ama ben, bana ne diyemiyordum. Çocukların o şen gülüşleri utangaç halleriyle, şeker harçlık toplama telaşlarının ışıltısı gözlerinde okunmayınca, küçükler büyükleri, komşular komşuları ikram ziyafetle karşılamıyorsa sarılmıyorsa bayram bayram değildi biliyordum. Sırtımızı birbirimize döndüğümüz ya da döndürüldüğümüz o günden beri yavaş yavaş kayıp ederken, usul usul da farkında olmasak da sırtımızı birbirimize dönmenin sancısını da yaşıyoruz, elhamdülillah.
 
Eslilerde camımızı bir serçe tıklatırdı sabahın köründe, artık serçelerde camlara konmuyor, pencereler pisletmesinler diyerek camlara CD takarak onları güneşe vuran ışıltısıyla kovduğumuz günden beri! Kalbimde, hala o güzel günlerin şen kahkahası çınlarken, böylesine yalnızlık içinde bilgisayarın klavyenin başında yazmak bana bayram oluyordu buna da binlerce kez şükür, Mevla’m bunu layık görmüş başım gözüm üstüne… Bizler eksikliği yaşarken eksildiğimizin de farkında değiliz Rabbim fark edenlerden eylesin cümlemizi(âmin).

Gönlümüzün kapısını sonuna kadar birbirimize açtığımız vakit, işte bu cihana sığmayacağız aşacağız enginleri, denizleri, dağları, gönüllerin İçinde muhabbetle, merhametle, sevgi, kardeşlikle, gül bahçelerinden beraberce gezerek güllerin kokusunu sinemize çekeceğiz inşallah. Başka yapacak bir şey kalmadı bundan başka, onca benlikle kazanılan, talanla çalmayla, çırpmayla, kazandıklarımızın haram olması sebebiyle, bizi mutlu mesut etmedi, bundan sonrada etmeyecek…
 
 
Ben hatta benim gibi binlercesi bu bayramı buruk yaşarken hele diğer coğrafyalardaki kardeşlerimizin, zulüm altında olmasının üzüntüsü kahrı YIKIYOR, birilerinin geçer elbet demesiyle geçmeyeceğini, top yek ün dirilişle ayağa kalmadıkça yürümedikçe ne bu zulüm biter, nede eski neşeli şen günlerimiz bayram havasından geçer. Rabbim bu Ramazan bayramını dirilişimize vesile kılmasını, zalimlerin saltanatlarına son verecek adımları atmamıza vesile kılsın, inşallah, cümlemizin Mübarek Ramazan bayramı mübarek olsun, büyüklerin ellerinde küçüklerin gözlerinden öperken, cümlenizi gönülden muhabbetle kucaklıyorum kardeşlerim, selamlarımla.

Mehmet Aluç
 
( Yine Gurbette Bir Ramazan Bayramı... başlıklı yazı kul mehmet tarafından 4.06.2019 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.