Dünya'nın hemen hemen her coğrafyasında kan ve gözyaşı varken, Müslümanlar zalim idarecilerinin zulümleri altında inim inim inliyorken alabildiğine, ben nasıl bayram kutlayayım. Filistin kan ağlıyor, Irak yıllardır kan gölü, Suriye desen yine aynı, hükumet kendi insanlarının üzerine ateş açıyor ve bizler dua etmekten, zalimlere kin gütmekten başka bir şey yapamıyoruz. İşte bu eli kolu bağlılık insanı kahrediyor...


Civan gibi evlatlarımız birer birer toprağa düştü yine gıkını çıkarmadan üç beş gün öncesinde, hakkımız helaldir hepsine, Allah ahirette onların şefaatlerine nail etsin bizleri...Öldürülen şehitlerimize ve diğer insanlara ağlamak, tamam, yüreği ferahlatır bir nebze de olsa...Dua etmek ona da eyvallah, her gün yapıyoruz kanın durması için, daha da fazlasını yapmak lazım elimizden geldiğince maddi manevi...


Bakıyorum Kara Kıta Afrika açlıktan kırılıyor. Bir deri bir kemik kalmış çocukların gözüne habire sinekler konuyor. O kadar zayıf ve açlar ki, nerede ise o sinekleri öldürüp onları yiyecekler. İşte bunları gördüğümde, benim de aklım çıkıyor, kanım donuyor...


Hey Birleşmiş Milletler, neden yardımların gerektiği gibi ulaşmıyor o garibanlara, fakirlere? Milyarlık binalarınızda, rokfor peynirlerinizi yiyin, kolalarınızı, viskilerinizi için, millet de orada açlıktan ölsün, bir yudum su, bir lokma ekmek bulamasın. Yazık çok yazık...


Paraları biriktirin bakalım multimilyarderler, stok yapın bankalarınızda, çelik kasalarınızda, yalnız şunu bilin ki o paralarınız sizi kurtarmaya yetmeyecek öbür tarafta. ''Zekat fakirin hakkıdır''diyor Rabbım oysa. İşte çoğu sosyal patlamalarda, zengin ile fakir arasındaki derin uçurumdan kaynaklanmıyor mu zaten? Sizler bayram günü yetim bir çocuğun başını okşayıp, cebine üç kuruş bayram harçlığı koymanın tadına varamadınız belki, bundan sonra da varamayacaksınız.


Fitrelerimizi, zekatlarımızı canı gönülden verelim arkadaşlar. Üstelik zekat sadece Ramazan Ayına özgü bir şey de değildir, üç yüz altmış beş gün verilir. Allah'ın dediği gibi''Zekat malı eksiltmez arttırır'' lakin kim malını arttırmak için zekat veriyorsa o da yanılgı içindedir. Zekat sadece ve sadece Allah'ın emirlerinden biri olduğu için verilir...


Orucu da sadece yemeden içmeden kesilmek olarak anlıyorsanız yazık. Ağzınızdan kötü söz de çıkmayacak, bakışlarınızdan kem göz de. Bir şeye karar verdiğin zaman, onda da sürekli ve azimli ol ki, yüzün ebediyen gülsün. Çünkü sen ey insanoğlu, Tanrı'nın bahçesinden koparılıp dünyaya gönderilmiş nadide bir gülsün...
( Ben Nasıl Bayram Kutlayayım başlıklı yazı AhmetZeytinci tarafından 29.05.2019 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.