Arada bir hatam olur, sakın darılmayın bana.
Madem ki bir aileyiz, hoşgörü de lazım bize.
İnsanoğlu çiğ süt emmiş, o ki doğup kana kana,
Önce durup dinlemeli, sarılmadan geze göze.

Çok bilirse, çok yanılır, her şeyini matah sanan.
Faziletli, lütüfkar ol, doğru tektir buna inan.
"İncinsen de incitme ki" helal etsin sütü anan.
Usulüyle anlat hali, öfke ile vurma yüze.

Selamını esirgeme, halin hatrın sor insanın.
Zaaflarla yoğrulmuşuz, tiynetinde var insanın.
Hep gönlünü hoş etmek de, kolay değil zor insanın.
Doğru yoldan ayrılmazsak, kötülükler gelir dize.

Yaratılan dostur bize, Yaratan'ı biliyorsak.
Yaratandan ötürüdür, halini hoş görüyorsak.
Allah dostu anlar bizi, her kusuru görmüyorsak.
İncimiz mi dökülecek, katlanınca biraz naza.

Kul Fikret'im demem o ki,  (Hz.) Ömer (r.a) gibi adil olsak.
İman eden hakkı bilir, payı bilsek, eşit bölsek.
Eğer bir kalp kırdı isek, haktır deyip gönül alsak.
(Kuru ekmek, zeytinyağı,) sunmadım ki dostlar size.

Hassasiyet

Peygamber Efendimizin en sadık dostu ve halifesi olan Ömer’in şu ince ve derin idrakine bakınız:

     Hz. Ömer, hilafeti zamanında vuku bulan bir kıtlıkta, bir deve kesilip Medine-i Münevvere’nin fukarasına 
dağıtılmasını emir buyurdu. Deveyi keserek fakirlere dağıtan kişi, devenin yağlı kısmından bir parça eti alarak 
güzelce pişirip iftar vaktinde halifenin huzuruna götürdü. Halife:

 - Bu et neredendir, diye sordu:

 - Ey mü’minlerin emiri, kesilmesini emir buyurduğunuz deveden size düşen paydır. 
Bu sözü duyan Ömer’in rengi değişti ve ağlayarak:

 - Benim gibi bir emre yazıklar olsun ki, fukaraya etin kötü kısımlarını dağıttırır, kendisi ise iyi ve yağlı kısmını yer. 

Ey hizmetçi! Bir daha böyle yapma, kaldır bu yemeği fakirlere götür, bana yine eskisi gibi yemek getir. 
Halife olan kimseye ayda bir kere et yemek kâfidir, buyurdu.

  Hizmetçinin getirdiği bir parça kuru ekmekle bir miktar zeytinyağını yiyen Hz. Ömer Cenab-ı Hakk’a şükretti.



Mehmet Fikret ÜNALAN
27 Mayıs 2019 Saat 20.20
Güzelçamlı/Kuşadası
( Kuru Ekmek Zeytinyağı başlıklı yazı MehmetFikret tarafından 28.05.2019 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.