Malum yaz ayları eli kulağında geldi gelecek... Yaz geldi mi düğünler zirve yapar haliyle... Düğünlerin en önemli ögelerinden birisidir halay ve halay çekmek... Aman aman dert çekmeyin de tek, halay çekin. Halay çekmekten zarar gelmez, bu güne kadarda kimselere gelmemiştir...

Halay çekerken dikkat edilmesi gereken çok önemli hususlar vardır, bunlara azami derecede dikkat etmeniz kendi menfaatinizedir her zaman. Bir kere halaya girdiğiniz zaman cebinizde bozuk para olmasın. İkinci olarak cüzdan ya da kimlikleriniz de varsa onu da bir yakınınıza teslim edin... Bir başka husus eğer ki çok kilolu iseniz halay da bayağı zorlanırsınız, hiç girmeyin halayın arasına kenardan seyredin derim...

Eğer ki beş on arkadaş türkü bar gibi bir yerlere gitmiş iseniz, cebinize iyi para koyup da öyle gidin o tip yerlere... Yoksa halay çekme ayağına kapıdan çaktırmadan kaçarız diyorsanız, yanılırsınız... Türkü bar sahipleri  bu durumu bildikleri için, her zaman dış kapıda eli sopalı beş on tane adamları vardır, benden söylemesi, biz denedik de sopaları yedik...

Halay başlamış da eğer sonradan halaya dahil olacaksanız, karı koca ya da iki sevgili yan yana halay çekiyorsa eğer aralarına girmeye çalışmayın sakın, sonrası kötü olur... Gidin en sondaki adama ya da kadın her kimse onun elinden tutun... Gözlüğünüz varsa mutlaka halaya girmeden çıkartın, yere düştü mü kırılır gider billahi...

Halaybaşılık makamı çok önemli bir makamdır halayda... Genellikle elinde bir bez mendil olur halay başının... Halay çekilirken halay başının hemen yanındaysanız halay başını lafa tutmayın lüzumsuz yere, şaşırıp ayağını yanlış atabilir... Hele hele elinize siz de bir mendil alıp ''Ben senden yaşça büyüğüm halay başı ben olmalıyım.'' deyip de halay başının karizmasını çizmeye, önüne geçmeye çalışmayın sakın. Bundan dolayı ne kavgalar çıkmıştır, ne yumruklaşmalar olmuştur unutmayın...

Davulcu ve zurnacıyı da halayın ortasına almak çoğu zaman kulak zarlarınızı zorlayabilir... En iyisi davulun ve zurnanın biraz uzakta çalınmasıdır... Davul ve zurnada hızlandığı zaman, haliyle yaşı biraz ilerlemiş olanlar halaya ayak uydurmakta zorlanacaklardır, sessizce halaydan çıkmaları kendi menfaatlerinedir... Çok küçük çocukları da yine halaya almamak lazım... Davul ve zurna sesini kestiği zamanda mendilleriniz ile terlerinizi silmeyi unutmayın. Bir daha ki halaya ve düğüne kadarda dökmüş olduğunuz kurtlarınızı tekrar toplamaya bakın...
( Halay Çekerken Dikkat Edilmesi Gerekenler başlıklı yazı AhmetZeytinci tarafından 23.05.2019 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.