BU ÖĞRENCİLERİMİZİ KUTLLAMAK GEREKİR

               Ahmet AYAZ

               Gaziantep Güneş Gazetesi 21 Mayıs 2019

             ……………………………………………..

 

       Saygıdeğer okurlarım; Ben ömrümün tamamını diyebilirim. Yazmakla, okumakla, müzik ile geçiren birisiyim.1976 tarihinde Ulusal Gazetelerden Hergün de şiir, Yeniasya da nesir yazılar yazmaya başladım. 1980 yılında bu gazeteler kapandı, yerel gazetelere, kültür sanat ve edebiyat dergilerine yöneldim. Rahmetli Ahmet Kabaklının yayımladığı “Türk Edebiyatı Dergisi”nde, Gaziantepli olarak bir tek ben vardım. Müzik yönümü bilenlerin sayıları oldukça azdır. Bugün burada Kadriye-Abdülmecit  Özgözen Ortaokulundan ve sözü edilen Ortaokulun, 5 öğrencisinden ve bu 5 öğrencimizin olağanüstü  edebi çalışmalarından söz etmek istedim. Bunları yazmaz  isem, kendimi suçlu sayacaktım. Vicdanımla baş başa kaldığım zaman huzursuz olacaktım.

       Beklenmedik öğrencilerimizde, beklenmedik başarılar  görülüyor. Şahinbey İlçemizde bulunan “Kadriye-Abdulmecit Özgözen Ortaokulunda  okuyan 7. Sınıf öğrencilerinden Rümeysa Çakmak, Furkan Yılmazer, Şevval Deniz Arslan, Edanur Güler, Melike  Sönmez,  2019 Tubitak Bilim Fuarına, “Gaziantepli Yazar ve  Şairler” başlığı altında ve A 4 kağıdına 196 sayfalık bir kitapçık hazırlamışlar. Bu çocuklarımızın yaşlarına ve öğrenim durumlarına göre bu, büyük bir başarıdır. Bu öğrencilerimiz Allah bilir gelecek de neler yapacaklar? Bu çizgilerini yitirmezlerse. Bekleyip göreceğiz  inşallah. “Yazmak, ölümün elinden bir şeyler koparmaktır” demişler. Bu öğrencilerimiz, bu yaş da ölümün elinden bir şeyler koparmışlardır. Kendilerini kutluyorum.

        Bu 5 öğrencinin içinden Türkçe Hocamız Filiz Yıldız’ın yön vermesi ile, Rümeysa Çakmak ile Furkan Yılmazer 15 Şubat 2019  tarihinde evimde benim ile bir söyleşi yapmışlardı. Benim ile birlikte resim çektirmişlerdi. Ben bunları gücümün yettiği kadar yönlendirmeye çalıştım. Bazı Gaziantepli Şair ve yazarların adlarından söz etmiştim. Fakat oldukça çok derine inmişler, çok ciddi anlamda araştırma yapmışlar. Çok ciddi anlamda çalışmışlardır. Bu kitapçığı  görünce  bu çocukların  gözlerinden öpesim geliyor.  Ben bu kadarısını kesinlikle beklemiyordum. Kitapcığın sayfalarını çevirdikçe, bakıyorum, gözlerime inanamıyorum. Eksikleri yok mu? Elbette var. Ama bu yaştaki çocuklara, bu  çok büyük bir başarıdır. Bu  kitapçıkta özgeçmişleri ve şiirleri ile yer alan isimler alfabetik  sıraya göre şöyle sıralanmışlardır. Beraber bakalım, beraber görelim diyorum.

       Abdulhadi BAY, Adil DAİ, Ahmet AYAZ, Ahmet KEMAL, Ahmet ÜMİT, Ali İhsan GÖGÜŞ, Ali Nadi ÜNLER, Ali ŞAHİN, Bir Ali Şahin daha var. “Adaletin Kör  Gözü” ve “Corumuz Hanegimiz” adlı iki kitap  yayımlayan  Eski Gazeteci-Yazar Av. Mümtaz Şahin’’in babası oluyor Celal Bayar’ın Cumhurbaşkanlığı ve  Adnan  menderesin başbakanlık döneminde Demokrat Partisi eski Millet vekili. “Barak Türkmenleri” adlı bir  kitap yayınlamıştı. Onu bulamamışlar,Mümtaz Şahini de bulamamışlar. Tabii ki olabilir. Devam ediyoruz, Ali Rıza ERHAN, Arif Erkin GÜZELBEYOĞLU,  Beşir GÖGÜŞ, Burhan BOZGEYİK, Efgan DİDARİ (Ökkeş Adil TOPRAK)  Faruk BİLDİRİCİ, Gonca TOKUZ, Hasan GENEYİKLİ, Hayri BALTA, Hüseyin TOPRAK, İbrahim Halil AYCAN, Mehmet Gazi YILDIRIM, Mehmet KARA, Mehmet Kazım ERKENT,  Mehmet Kemal SAYAR, Mehmet NACAR,  Dr. Mitat ENÇ,  M. Tahir Münif PAŞA, M. Yıldırım KATRANCI,  Ozan Telli (Mehmet TELLİ) , Muammer KARADENİZ, Mustafa  ASLAN, Şehit Hasan AĞAM, Nafi  ÇAĞLAR, Necdet SEVİNÇ,  Nedim GÜRSEL, Nesrin ÖZYAYCI, Nevin BALTA, Ömer Asım AKSOY, Şıh Mehmet SAKİOĞLU, Tamer ABUŞOĞLU, Uğurol BARLAS, Vahittin BOZGEYİK,  Yalçın MAHSERECİ.

       Ben burada Kadriye-Abdulmecit  Özgözen Ortaokulunun Türkçe  öğretmenine,  okul idaresine de teşekkür ediyorum, kendilerini canı gönülden kutluyorum. Bu okulumuzun öğrencilerinin, öğretmenlerinin ve okul idaresinin daha başarılı çalışmalara imza atmalarını bekliyorum. Burada en büyük başarı, bu çocuklarımızın bu kadar önemli isimlere ulaşmalarıdır. Demekki çok çalışmışlar, yukarıda da dediğim gibi çok araştırmışlardır. Ben burada okul müdürü Cumali Bozoğlu'nu da kutluyorum. Günümüzün edebiyat erbaplarına okulunun sesini duyurabildikleri  için. Bakınız bu yazı Gaziantep Güneş Gazetesinin internet  sayfasında yayınlandıktan sonra “Edebiyat Defteri” ve  “Edebiyat Evi” internet sayfalarında da yayımlanacaktır. Bu hali ile bu kitapçık araştırmacılara internet sayfasında küçük de olsa, Gaziantepli yazar ve şairleri araştıranlar için  bir belge olacaktır
( Bu Öğrencilerimizi Kutlamak Gerekir başlıklı yazı Ahmet AYAZ tarafından 21.05.2019 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.