Diyaloglar

 

1

-          Nazım Hikmet’in Eskişehir şubesisin!

-          Nazım Hikmet benden öğrendi kendinden öncesine o öğretti!

 

2

-         Sen doğrusunu yapıyorsun. Bir yetişkin erkeğin ödevi haber okumak ve ya izlemektir. Şöyle düşüncesine kurulup, bir iyice, bir keyifle oturmaktır.  Midesinden çıkmış, işten gelmiştir. Karışmayın beyime. Fırsat bulduğun her boş zamanında. Bir kere doğmuşuz kendi kendimize kendi düşünce boşluğumuzda kendi kendimize oluşmak niyedir. Kafayı yeriz. En iyisi gündemi takip edip birlikte oluştuğumuza bakıp yine birlikte oluşmak, birlikte dönüşmek en doğrusudur. Sen doğrunu yapıyorsun, Nemed. Ama ben öğrenciliğimde olduğu gibi asıl ödevimden kaçıyorum. AÖF, derslerini ödev edindim ders çalışıyorum. Haber okumak ve izlemekten kaçıyorum. Aslında kaçmak için ÖSYM sınavına girip bir bölüm kazandım. Şimdi her boş zamanımda ders çalışıyorum. Kendi kendime bir program dahilinde bir bilinçle oluşuyorum, kendime başkalaşıyorum. Bakayım diplomayı alınca başka bir adam olmuş olacağım mı? Ben eskiden depoda çalışıyordum bir nevi midemde. Şimdi idari binada bir nevi beynimde çalışıyorum. Bir nevi bağırsaklarda çalışmakta var. İşte okuyup başka adam olmak başka yerlerde çalışma fırsatı yakalayabilmektir. Benden geçti. Ben diplomamı aldıktan sonra kaliteli bir emekliliğe ayrılacağım. Emekliliğimde yazacağım, Nemed. Boş zamda düşüncemize kurulup okuyoruz ya, okumak zor izliyoruz ya kolayca yazınca, yazmak neremizde? Ben neremde yazıyorum. Bence yazarken içimizden çıkıyoruz. Nereden çıkıyoruz parmak uçlarımızdan kaleme kalemden dünyaya yeniden iniyoruz. Yazdıktan sonra boşluma kurulup, düşünceme yerleşip yazdıklarımı okuyunca nasıl doğduğumun hissiyatı içinde nasıl öleceğimin provasını varıyorum. Eğer güzel öleceksem yazdıklarımı beğeniyorum. Yazmak emeklilikte güzel iş değil mi? Emeklilikte manevi bir sorumlulukta camiye gidip ibadet etmekte var. Dinimize karşı ödevimiz Allah’a olan duamızda. Ama ben cennete gitmektense cennetten yine düşüp yeniden doğmak istiyorum. Ömrümün sonuna kadar. Benim aynı zamanda duam aynı zamanda da yaratılmamdır. Ben okudukça aydınlanır, yazdıkça yeniden yaratılırım. Okuduklarımı dua edip sonlanmam. Dua edene karşı değilim bende dua etmez değilim. Bence her ne okursan oku duadır, bence. Ve asıl okumak tüm okuduklarımızı unutup, düşünmektir. Düşünmek yeter.

 

 

 

 

( Diyaloglar başlıklı yazı Naki Aydoğan tarafından 12.05.2019 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.