Zamansızlığa dem vurdu o gece gözlerin. Işık süzmesinden yüzüme yansıyan bir çift ela gözlerineydi içimde birikenler. Senden bana kalan yanların gece ile ay arasında, şem ile ben arasında bir sır perdesinde gizliydi. Dünya döngüsünden ayrı usanmışlık vardı üstünde. Gündüz güneş, gece aydı dilime seni bağlı kılan. Bakışlarının sessizliğinde, üşümüş yüreğimin ısınmasından anladım.

Laleler açtı bugün bir diyarın bahçesinde. “Senin şehriyarın olacağım ve sen, o gün varım yoğum olacaksın” dedi bir ses. Avuç içine yazılmış kafiyesiz şiir gibi gelmişti tanıdık ses. Bin bir gece masallarından birindeydi kalbim. Göğüm sonsuz gökkuşağı.

Bir tebessüm buselik izi kaldı dudak kıvrımında anılar tezahür ettiğinde. Aklım yüreğimi aşk girdabında yitirse de, bunca imkansızlıklara rağmen yine koşacağım sana. Yasak elma değildin bana, yaşanması gerekecek güzel bir hikaye olacaktın. En güzel yerde saklıyorum seni. Beni dışarda arama, içindeki beni bulduramam sana.

Asla asla yapılmaz dediğim şeyler öylece önümde. Gidilmez dediğim bir çıkmaz yolda tüm yolları denedim. Tüm çıkmayan yolların sana vardığını öğrendim. Beyaz güvercin ayağında senli izlere rastladım. Her köşe başında senli hasret mektupları topladım. Yoksun yüreğime su serpti gelişlerin. Çağladı yüreğim oluk oluk. Suya anlatılırdı içinin keder kokan ağrıları bir kalbin.  Cereyan etti kalb-i dünyamda varlığın, bir nefeste içime çektiğim soluğun.

İzahı olmayan, anlatılmayan bir ana hapis edilmiş kadar mahkum yüreğim. Esiri olduğum gözlerin demir parmaklıklar ardı. Aşım ezberime kazınan bir tebessümlük gülüşünde saklıydı.

Islak yalnızlar durağında bir yağmurun kokusunda var olmuştun aklımca. Susup kalmaların savaş meydanında mağlup edilmiş savaşçı acizliği yaşatıyordu bendime. Susmaların karanlık sokak ortası koca yalnızlık.  

Gagasında umut taşıyan anka oldu ansızın gelişin. Çiçek kokan baharları toplayıp getirmiştin gönül mevsimine. Tenime hasret kokusunu sindirmişsin. Sen kokuyor canımın ağrısı yanlarım.

Sana gelebilmek için senden geçmek gerekiyordu. Bilmiyorsun ki yüreğim senden gayrı öteye hiç geçmedi.

Bir ses uğulduyor yüreğimin orta yerinde  sende duyuyor musun ?

 “Senin şehriyarın olacağım ve sen, o gün varım yoğum olacaksın”

Söyle Şehri-yar

Kelimelerin manasından var olup gelebilecek misin ?

( Şehriyar başlıklı yazı Merveakyel tarafından 4.05.2019 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.