Sene 1920, ılık bir Ankara nisanı. Ufuktan Türk Ulusu’nun kaderini değiştirecek parlak ışıklı bir güneş doğuyordu. O güneş, ulusumuz için güzellikler getirecek günün habercisiydi… Yeni bir devletin temelinin atılacağı meclis toplanıyordu Anadolu boz kırında… O gün, yer yer işgale uğramış elde kalan son vatan parçası Anadolu ve Trakya’mızı düşman işgalinden kurtarmak olan Gazi Meclis açıldı.

 

         Mustafa Kemal başkanlığında açılan Türkiye Büyük Millet Meclisi Ulusal Kurtuluş Savaşı’mızı utkuya taşıdı…

 

         23 Nisan, egemenliğin padişahtan alınıp halka verildiğini muştulayan bir gündür.

 

         23 Nisan, 1683 II. Viyana bozgunuyla başlayan geri çekilmemizin İnönü Savaşlarıyla durdurulduğu, ulusumuzun kötü talihinin değiştiğini muştulayan bir gündür.

 

         23 Nisan, “Hattı müdafaa yoktur sathı müdafaa vardır, o satıh bütün vatandır…”  sözünün yaşama geçirilip 22 Gün Ve 22 gece süren kahraman ordumuzun kazandığı Sakarya Zaferi’ni muştulayan bir gündür.

 

         23 Nisan, “Amaç işgalci düşmanı yurttan atmak değil, yurtta imha etmektir…” sözünün gerçekleştiği Dumlupınar Zaferi ve de Başkomutanlık Meydan Muharebesi’ni muştulayan bir gündür.

 

         23 Nisan 1878 Osmanlı-Rus Savaşı sonunda anayurttan koparılan Kars, Ardahan ve Artvin illerinin 43 yıl süren anavatan özleminin sona ermesini muştula         yan bir gündür.

 

         23 Nisan Gaziantep, Şanlıurfa, Kahramanmaraş, Antalya, Burdur, Adana… illerinin işgallerden kurtuluşunu muştulayan bir gündür.

 

         23 Nisan, nihayet 15 Mayıs 1919’da işgale uğrayan İzmir’imizin 9 Eylül 1922’de yeniden şanlı ordumuzu selamlamasını muştulayan bir gündür.

 

         23 Nisan, 6 Eylül 1923 yılında İstanbul’un işgalinin sona ermesini muştulayan bir gündür.

 

         23 Nisan, 29 Ekim 1923’te yıkılan bir imparatorluğun külleri üzerine yeni bir Türk devleti Türkiye Cumhuriyeti’nin kurulmasını muştulayan bir gündür.

 

         Ulusal Kurtuluş Savaşı’ından sonra Atatürk’ün şaşmaz fikirleri doğrultusunda başlatılan aşağıda alıntıladığım özlü sözlerde belirtilen bilim ve ekonomi utkularını muştulayan bir gündür 23 Nisan 1920.

 

         Hedefimiz: Ekonomik zaferler Bundan sonra pek önemli zaferlere kavuşacağız. Fakat bu zafer süngü zaferleri değil, ekonomi ve bilim ve kültür zaferleri olacaktır. Ordumuzun şimdiye kadar kazandığı zaferler, memleketimizi gerçek kurtuluşa yöneltmiş sayılamaz. Bu zaferler, ancak gelecek zaferimiz için değerli bir dayanak hazırlamıştır. Askerî zaferlerimizle gururlanmayalım. Yeni bilim ve ekonomi zaferlerine hazırlanalım. 1923 Atatürk’”

 

         23 Nisan, Eğitim Birliği Kanunu ile bütün yurttaşlarımızın zorunlu eğitim hakkını muştulayan bir gündür.

 

         23 Nisan 1920’de temeli atılan Türkiye Cumhuriyeti Türk Ulusu yok edilmekten kurtularak yeniden tarihteki yerini aldı. Kalkınan, çağa ayak uyduran ulusların yakaladığı refah düzeyine ulaşmak, Türk Kültürünü çağdaş uygarlık düzeyine hatta üzerine çıkarmak için ülkemizde hızlı bir kalkınma çabasına girişildi. Bu çalışmalarda devletimizin kurucusu Gazi Mustafa Kemal Atatürk’ün dahi liderliğinde büyük başarılar yakalandı.

 

         Bir ülkede kalkınma savaşında utkuyu yakalamanın biricik koşulu o ülkede ve dünyada barışın sağlanmasıyla olanaklıdır. Bunun için “Yurtta barış, dünyada barış.” İlkesi yeni kurulan devletimizin en önemli siyasi manifestosu oldu.

 

         Bizler, bugün bu güzel ülkede özgürce yaşayabiliyorsak bizlere bu güzel ülkeyi armağan eder başta Atatürk olmak üzere O’nun silah arkadaşları Mareşal Fevzi Çakmak, İsmet İnönü, Kazım Karabekir… gibi Ulusal Kurtuluş Savaşı’mızın ve devletimizin kurucusu lider kadro ile bağımsızlık uğruna girilen savaşlarda şehit düşen kahraman askerlerimize ve gazilerimize borçluyuz. İşte 23 Nisan bana bu güzellikleri anımsatıyor.

 

         Bizlere düşen en önemli görev ulusal bayramlarımızdan biri olan 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı başta olmak üzere bütün bayramları anlamlarına uygun kutlamak ve bu güzel günlerin önemini yarınlarımızın güvencesi çocuklarımıza öğretmek olmalı…

 

 

         23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı hepimize kutlu olsun.  Sözlerimi çocuklara armağan edilen bu bayramı betimleyen güzel bir çocuk şarkısının sözleriyle bitirelim…

 

“23 Nisan kutlu olsun
Sevinin küçükler
Övünün büyükler
23 Nisan kutlu olsun
Çok büyük bayram bu bayram
Herkese kutlu olsun
Çok ulu bayram bu bayram
Herkese mutlu olsun.”

 

        

 

 

 

 

 

 

 

( 23 Nisan Ulusal Egemenlik Ve Çocuk Bayramı başlıklı yazı sahara tarafından 22.04.2019 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.