Bir hanımı değil tabi ki canım, ben ne karışırım ona, bir soğanı, soğandan bahsediyorum... Gerçi şimdilerde soğanda altın gibi oldu neredeyse... İMKB' den, yani İstanbul Menkul Kıymetler Borsasından sonra İSSB de yakında kurulacakmış, İstanbul Soğan Sarımsak Borsası... Yakışır canım güzel yurdum insanına, Türkiye'ye...

Neyse gelelim konumuza bu girizgahtan sonra... Önce satın alınacak soğanın nerede olduğunu tespit etmeniz lazım, bu çok önemli... ''Manavda ya da marketlerde bulunur.'' dediğinizi duyar gibi oluyorum. Oluyorum da bulunmuyor işte her zaman. O zaman manava ya da markete gidip sipariş vereceksiniz. Tabi bu arada, kredi kartınızda limit var mı yok mu onu da hesaplamadan gitmeyin sakın, sonra üzülürsünüz... Ha bir de şu var bazı mahalle manavları da ayrıca senet ya da müşteri çeki değil de kendi çekiniz olursa kabul edip soğan veriyorlarmış...

Diyelim manavınızdan soğanı aldınız. Mutlaka parayla tuttuğunuz bir ya da iki koruma bulunsun yakınınızda... İki olması sizin menfaatinizedir... Kapıyı açıp eve girdikten sonra, yemeği yapıp da bitirene kadarda korumalar kapıdan ayrılmasalar, iyi olur kanaatimce...

Mutfağa girdiniz, pencereleri sıkı sıkı kapatın ki komşulara da koku gitmesin. Giderse sizin de belki onlarında başlarına kötü şeyler gelebilir...

Soğanı soymadan, tenine bıçak değdirmeden önce, biraz sevin okşayın soğanı... Ruhunu okşayacak güzel sözler söyleyin ona... ''Canım soğancım, cicim soğancım, aslansın sen, baştacımızsın gözlerimizi yaşartsanda, bizi hüngür hüngür makamımda ağlatsanda.'' filan deyin.

Elinize bıçağı alıp da giriştiniz mi soğana şarkı türküde söyleyebilirsiniz, ama her soğan da her türküyü sevmeyebilir benden söylemesi... Gözleriniz yaşarmaya başladığı zamanda türkünüzü ağıta çevirebilirsiniz... Çok da fazla ağlayıp evin içindekileri de rahatsız etmeyin derim. Ayrıca soğanın cücüğü ki çok kıymetlidir, ona da çok iyi davranmayı unutmayın...

Yemeden önce de soğan ile birlikteliğinizi ölümsüzleştirmek için selfi de çekebilirsiniz... Yalnız bir soğan ile selfi çekip de öbürleri ile çekmezseniz, diğer soğanlar da size darılabilir hatta gönül koyabilirler... O kadar masraf edip dünya kadar para verdiğiniz soğanı da birden yemezsiniz değil mi? Hemen onu cam bir fanus içine alıp derin dondurucuya atın ve de üstüne tarih atıp ''Bu tarihte soğan da alabilmiştik biz.'' diye yazın... Hadi afiyet bal şeker olsun diyecektim ama, demiyorum daha sonra yiyeceğinize göre...

( Soyarken Mutlaka Dikkat Edin başlıklı yazı AhmetZeytinci tarafından 22.04.2019 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.