Ülkemizin içinde bulunduğu ekonomik sıkıntılar nedeniyle, bir çok insan mesaisini ve normal hayatını stres ve sıkıntı altında geçiriyor haliyle... Şehirlerin artan nüfusları, insan kalabalıklarına dönüşmüş durumda... Bundan otuz sene önce nispeten şehirlerimizde daha az insan yaşıyor, daha az sıkıntı stres ve trafik sorunu yaşıyordu vatandaşlarımız...

İnsanlar arasındaki en ufak tartışmalarda, trafikte ya da başka bir zeminde hemen sinirler gerilmekte ve kavga yoluna girilmektedir... Oysa ki zaman zaman alttan almak, hem kavgayı hem de oluşabilecek acı bir sonucu önleyebilecektir...

İnsanlar incir çekirdeğini doldurmaz şeyler yüzünden, hem birbirlerinin kalbini kırmakta, hem de geri dönülmeyecek hatalara sebebiyet vermektedirler zaman zaman... Bir saniye öfkeye hakim olamamak, yıllarca ceza evinde ömür tüketme neticesine götürmektedir kişiyi... Meşhur atalar sözünü aklımızdan çıkartmayalım ''Öfkeyle kalkan zararla oturur.''

Tartışmalarınızda, nerede olursa olsun zaman zaman alttan almayı da deneyin, inanın pişman olmazsınız... Alttan almak, olaylara sağduyu ve mantık çerçevesinde yaklaşmak hayatınıza mal olabilecek hatalardan da uzak kalmanıza olanak sağlayacağı gibi, sizi de asla küçük düşürmeyecek ve birilerinin gözünde de küçültmeyecektir...

Hayat ekonomik şartların zorlaşması yüzünden, hayli sıkıntılı geçmektedir. Herkes diken üstünde... Eşiniz ile, çocuklarınız ile ya da komşularınız ile hatta hiç tanımadığınız insanlarla bile tartışmalarınız olabilir... Bu tartışmalarda öfke kontrolü ve sabır ile hareket etmek, alttan almak, almaya çalışmak hatalarınızı minimuma indirecek belki hayatınızın da kararmasına engel olacaktır... Din gibi, vatan, millet, bayrak gibi kutsallarımıza dil uzatanlar da olursa, o zaten alttan alınacak bir konu değildir, o zaman gereken cevaplar karşıdakilerin hak ettiği şekilde verilmelidir... Hatalı olun ya da olmayın, özür dilemek herkesinde başaramadığı bir erdemdir, siz erdemli olma yolunu seçin yine de... 

( Alttan Aldığınızda Altta Kalmazsınız Merak Etmeyin başlıklı yazı AhmetZeytinci tarafından 21.04.2019 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.