Makale / Güncel Makaleler

Eklenme Tarihi : 17.04.2019
Okunma Sayısı : 1641
Yorum Sayısı : 4
Günün Yazısı

Bu Yazı 18.04.2019 tarihinde
GÜNÜN YAZISI
olarak seçilmiştir.

Engellilerin karar alma süreçlerinde yok sayıldığı ve bununla birlikte engellilerin seçme özgürlüklerinin de okullarda bir türlü çözüme kavuşturulmayan fiziki engeller nedeniyle engellendiği bir seçimi daha geride bıraktık.

31 Mart da yapılan Mahalli Yerel Seçimlerinde 2018 yılsonu itibariyle 82 milyon 3 bin 882 olan nüfusumuzun yüzde 12.29’unu oluşturan 10 milyon 78 bin 277 engelliden sadece bir tane ilçe belediye başkanı ile birkaç tanede belediye meclis üyesi seçilebildi.

Yıllardır engelli federasyon ve konfederasyonları başta olmak üzere birçok engelli sivil toplum örgütleri içerisinde hak savunuculuğu mücadelesi veren;  

Av.Turan Hançerli Avcılar Belediye Başkanı, Cemal Merdan Zeytinburnu Büyükşehir Belediye Meclis Üyesi, Ahmet Mıhçı Konya Karatay Belediye Meclis Üyesi, Hatice Yakar Kütahya Belediye Meclis Üyesi, Hasan Anuk Mardin Artuklu Büyükşehir Belediye Meclis Üyesi, Erdem Göksel Merakoğlu İstanbul Beşiktaş Belediye Meclis Üyesi, Arslan Güdek Ordu Ünye Belediye Meclis Üyesi, Neziha Temur Tekirdağ Çerkezköy Belediye Meclis Üyesi, Hayrettin Dereli İstanbul Sarıyer Belediye Meclis Üyesi, Emrah Savsar Konya Meram Belediyesi Belediye Meclis Üyesi, Arif Gümüş Ankara Pursaklar Belediye Meclis Üyesi, Derya Balcı Ankara Keçiören Belediye Meclis Üyesi, Mehmet Kamil Erat Mardin Mazıdağı Büyükşehir Belediyesi Meclis Üyesi, Ahmet Uğur Baran İzmir Karşıyaka Büyükşehir Belediyesi Meclis Üyesi, Hüseyin Çelebi Mardin Midyat Büyükşehir Belediye Meclis Üyesi, İbrahim Tapışık Şanlıurfa Karaköprü Belediye Meclis Üyesi, Tuncay Gündüz İstanbul Avcılar Belediye Meclis Üyesi, İrfan Gümrah İstanbul Kadıköy Belediye Meclis Üyesi, Fethi Soyak Niğde İl Genel Meclis Üyesi ve Güler Dağıdır İstanbul Şişli Belediye Meclis Üyesi olarak AK Parti, CHP, İYİ Parti, MHP ve Saadet Partisi listelerinden seçilmişlerdir.

Bundan sonra beş yıl süresince yerel yönetimlerde üstlenecekleri görevlerle engelli mücadelesine katkı sunacaklar. Yerel yönetimler engellilerin yaşamış olduğu erişilebilirlik ve ulaşılabilirlik gibi temel sorunlarının çözüm adresi olmaktadır. Özellikle kamu kurum ve kuruluşlarına ait kapalı ve açık alanları ile toplu taşıma araçlarında karşılaşılan sorunların giderilmesi anlamında alınacak ve uygulanacak kararlarda göreve gelen bu arkadaşlarımıza büyük sorumluluklar düşüyor. Üstlendikleri bu sorumlulukları yerine getirmek için büyük bir çaba göstereceklerine inanıyorum. Bu nedenle Avcılar Belediye Başkanı olarak seçilen Av. Turan Hançerli başta olmak üzere meclis üyesi olarak seçilen diğer arkadaşlarımıza başarılar diliyorum.

Bununla birlikte Malatya Büyükşehir Belediye Başkanı olarak seçilen Selahattin Gürkan başta olmak üzere merkez ilçelerimizden Battalgazi Belediye Başkanı olan Osman Güder, Yeşilyurt Belediye Başkanı olan Mehmet Çınar ile diğer ilçe belediye başkanlarımıza da yeni görevlerinde başarılar diliyorum. Yapacakları çalışmaların erişilebilirlik ve ulaşılabilirlik anlamında uygun olup olmamasının takipçisi olacağım. Standartlara uygun yapacakları güzel çalışmaları takdir edeceğimiz gibi eksik ve yanlış konularda da eleştirilerimizi yapacağız. Çünkü hepimizin de ortak arzusu ve amacı engelsiz bir Türkiye ve engelsiz bir Malatya’ya kavuşmaktır.

Gelelim diğer konumuza. Her seçimde engellilerin yaşadığı sorunlar bu defa da yaşandı. TSD Malatya Şubesinde yıllarca omuz omuza mücadele ettiğimiz İbrahim Korkmaz gerek 24 Haziran 2018 tarihinde yapılan gerekse de 31 Mart 2019 tarihinde yapılan seçimlerde oy kullanmak amacıyla Çavuşoğlu mahallesinde bulunan Nureddin Zengi İlkokuluna gider. Bina girişinde bulunan merdivenleri aşmak amacıyla asansörün önüne geldiğinde gördükleri karşısında şaşkınlık yaşar. Çünkü asansör kapalı olduğu gibi kapısına ayrıca kilit vurulmuştur. Ne kadar çabalarsa çabalasın bir türlü asansörün kapısını açtıramaz. Oy kullanacağı sandık görevlileri de gereken kolaylığı göstermez. Oy kullanma hakkının elinden alınmasını belgelemek için tutanak tutturmak ister. Bir tane dahi görevli tutanak tutmaya yanaşmaz. Demokratik hakkını kullanarak vatandaşlık görevini yerine getirmek amacıyla evinden güle oynaya çıkan İbrahim Korkmaz psikolojisi altüst olmuş bir vaziyette oradan ayrılmak zorunda kalır. Okula oyunu kullanmak için gelen tekerlekli sandalyeli diğer engellilerde karga tulumba taşınarak merdivende çıkarılırlar.

Sözün özü olarak, iki seçimde de okul girişinde bulunan asansörün kapısına kilit takan Nureddin Zengi İlkokul Müdürünün amacı nedir anlamış değilim. İlk olayda bir hata yaptılar desek de ikinci defa tekrarlanması akıllara başka sorular getiriyor. Merak ediyorum bu asansörler kilitli tutulacaksa neden yapıldı? Seçim öncesi okul idarecileri gerek Valilik gerek Milli Eğitim Müdürlüğü tarafından okul binalarında herhangi bir sorun yaşanmaması amacıyla uyarılmadı mı? Uyarıldıysa bu sorun neden yaşandı?

( Seçilenler Ve Seçme Özgürlükleri Engellenenler başlıklı yazı AliHaydar tarafından 17.04.2019 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.