KEDİM 4

Yavruları olduktan sonra annelerine biraz daha özen gösteriyorduk ,yemek konusunda.Yavrularını doyurduktan sonra onları yalayarak pisliklerini de temizliyordu.
kurban bayramın birinci gününden sonra pek ortalıklarda görünmezdi kediler.Alt komşumuz olan İreme ebeden duymuştum .
---Hacıya giderlermiş kediler o günlerde demişti.
Çocuk aklı inanmıştım o zamanlar onun söylediklerine.
yavrular günden güne büyüyorlardı.gözleri daha açılmamıştı,kafalarını tutamıyorlardı.Anneleri geldiğinde yatıyor cılız sesleriyle sevinç miyavlamaları yapıyorlar kokudan memeyi bulup emiyorlardı.
Belirli bir zaman sonra gözleri açılmıştı,annelerinden sonra ben dedelerini de görmüşlerdi.
Yürürken yalpalanıyorlar dört ayak üzerinde duramıyorlardı.
Gözleri açıldıktan sonra anne sütü yetmiyordu herhalde kavgaları eksik olmuyordu meme başında.Onların kavgalarını da seyretmek ayrı zevkti.
Dışarıya da çıkarmıyorduk annem ,
---Erkek kediler yavruları yer demişti.
Günden güne hareketli olmaya başladılar.Sepetden tırmanarak aşağıya düşüyorlardı.Evin içinde dolaşır olmuşlardı.Korkuyorduk birine basıp öldüreceğiz diye.
Anneleri geldiğinde miyavlıyarak onları çağırıyordu.Her biri gittiği yerden koşarak gelip karınlarını doyuruyorlardı.
Yavrular anneleri gibi değildi.Nereye gelirse oraya ihtiyaçlarını yapıyorlardı.Annem bu durumdan memnun değildi bazen sitem ederdi bana 
---Nereden buldun bunları başımıza..
Ben de çare olarak bir gazete üstüne bahçeden toprak koydum ama yapmıyorlardı keratalar.Alıştırasıya kadar uğraştım..
Kendi aralarında oyun mu oynuyorlardı kavgamı ediyorlardı.Bazen birinin canı yanınca bağırıyordu.
Bahçeye çıkarmaya başlamıştık oda dar gelmeye başlamıştı.Odada bir oraya bir buraya koşuyorlar kendilerine göre odadaki örtülerle oynuyorlardı.
Yavrulara da yemek olarak süte ekmek doğrayarak vermeye başladık.
yemek için annelerini çağırdığımda,anneleriyle beraber onlarda koşup gelirlerdi.Anneleri bir iki lokma aldıktan sonra çekilir yavrulara bırakırdı.Demek ki kedi bile olsa o bir anneydi..
( Kedim 4 başlıklı yazı HasanÖzaydın tarafından 9.04.2019 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.