HASTA-HASTANE VE HEKİMLERİMİZ

            Ahmet AYAZ  

            Gaziantep Gneş Gazetesi 9 Nisan 2019

…………………………………………………

         

       Saygıdeğer okurlarım; Güneşin gülümsediği bir ilkbahar sabahında, sizlere yeniden merhaba diyorum. Bugün kü sohbet köşemde bazı hasta-hastane ve hekimlerden söz etmek istiyorum.

       Bundan birkaç  gün önce eşimin ve benim rahatsızlandığımız nedeni ile , Gaziantep Dr. Ersin Arslan Hastanesine yolumuz düştü. Hastane koridoruna girdiğimde hastalığımı unuttum ve aklıma  1 Şubat 1978 ile  27 Şubat  1987 yılların arasında, beyaz formaları ile gözlerimin önüne doktorlar, hemşireler  ve o günün sağlık personeli geldi. Fakat kılık kıyafet yönünden hastane personeli olarak kimin,kim olduğu bilinmez bir haldeydi. Hani  Avrupalaştık ya. Keşke Avrupanın fiziki  görünümünü değil de, Avrupadaki hak ve hukuku kendimize örnek alsaydık, daha iyi olmazmıydı? Neyse;

       Önce Göz doktoru Opr. Dr. Elçin Kalalı Hanımefendiye uğradık. Doktor hanım ile karşı karşıya geldiğimizde, tabibimiz sanki aileden birisiydi. Gözlerime baktıktan sonra benim söyleyeceğim şikayetleri gördü ve kendisi bana tek tek söyledi. Daha sonra reçete yazdı. Doktor hanımın samimi davranışlarında insan sevgisini gördüm. Bir gün  sonra da eşim ile birlikte  Nöroloji Uzmanı Dr. Orhan Şevki Kafadara uğradık. O Zat’ı muhterem de Elçin Hanımdan çok farklı birisi değildi. Çok Samimi ve candan davranışları ile bizi muayene ettiler. Her iki doktorumuza ben buradan teşekkürlerimi arz ediyorum. Yüce Allahtan dilerim ki,  böyle tabiplerimizin sayıları çoğalsın diyorum. Kendilerine de bir zeval gelmesini istemiyorum.

       Yalınız burada üzüldüğüm bir konu usumdan çıkmaz bir hale geldi. Nöroloji polikinliğinde   yapılması gereken bazı tahliller için hastalar 25 Aralık Devlet Hastanesine gönderiliyor. Bundan birkaç yıl önce böyle idi. Gördüm ki, bugün de aynı durum ile karşı karşıyayız. Sayın Baştabibimiz  Prof. Dr. Mesut Özkaya bu eksikliği gideremiyor mu? Yoksa ilgililer kendisine bu konuda bilgi mi vermiyorlar diye düşündüm. Benim kanaatime  göre bu gibi eksikleri gidermek zor değildir. İnşallah sesime kulak verirler diye düşünüyorum.

       Bakınız Gaziantep Üniversitesi eski Rektörü Prof. Dr. Mehmet Yavuz Coşkun, Çocuk Hastanesinin Tıp Fakültesi yakınında olması gerekir diyerek, Çocuk Hastanesini Şahinbey Araştırma ve  Uygulama Hastanesinin hemen yakınına yaptırılmasına karar verdi ve çok yakınına yapılıyor. Çünkü ulaşım da  zaman kaybı oluyor. Burada da, Dr. Ersin Arslan Hastanesinden 25 Aralık Hastanesi bir hasta için zaman kaybına yol açıyor. İnşallah Baştabibimiz Özkaya konu ile ilgilenir ve bu eksikliği giderir kanaatindeyim.

        Bu yazıyı niçin yazdım? Ben Gaziantep  Devlet Hastanesinde memur iken, Oprt. Dr. Bilgen Torun da baştabip idi. Ben buradan kulaklarını çınlatıyorum. Hastanede ki bir eksikliği görüp de bana söylemeyen benim dostum değildir. Ben baştabibim ama, her şeyi  göremem demişti. Bu sözü hatırlayarak bu yazıyı yazdım. İnşallah yazdığıma değer bulur ve memnun olurlar. Burası koskoca bir araştırma ve uygulama hastanesidir. Burada her şey dört  dörtlük olmasa  da, bu gibi küçük eksikler de olmamalıdır diye düşünüyorum.

       Saygıdeğer okurlarım; Basın halkın sesi kulağıdır demişler. Ben de faydalı  olmak açısından, halkın sesi ve kulağı olmaya çalışıyorum. Beni unutmayın, bir başka sohbet köşemde sizlerle yeniden  buluşalım. En  güzel ve mutluluk dolu günler hepimizin  olsun. Hoşça ve dostça kalınız.

 

( Hasta-hastane Ve Hekimlerimiz başlıklı yazı Ahmet AYAZ tarafından 9.04.2019 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.