AMERİKAN DOLARINA DUR DENMELİDİR

Ahmet AYAZ

Gaziantep Zafer Gazetesi 2 Nisan 2019

………………………………………..

 

       Sohbet yazımın başlığına “Amerikan dolarına dur denmelidir” başlığını kullandım ama, bugün siz saygıdeğer okuyucularıma, ülkeler arasındaki savaştan söz etmek istedim. Dünyanın kuruluşundan ve  insanoğlunun var oluşundan günümüze kadar savaşın olduğunu bilmekteyiz. Önce insanlar arasında olurmuş. Daha sonra  gelişen  ve büyüyen Dünya devletleri arasına sıçramış, Ve savaş insanlar arasında hiç durmamış, insanoğlu çoğaldıkça  yaşadıkça devam etmiş.

        Fakat ilk insanlar kılıç ile kalkan  ile savaşırlarmış. Sonra  ateşli silahlar icat edilmiş. Savaşlar ateşli silahlarla yapılmıştır. Bilim geliştikçe savaş aletleri de değişmiş ve atoma kadar ulaşmıştır.

       Günümüzde savaşın şekli daha da  değişmiştir. Şimdi soğuk savaş denilen bir savaş  Avrupa ülkelerinde etkisini  son hızı ile kendini göstermektedir.. Amerika ülkemizin ekonomisini dolar ile tehdit  etmektedir. Doların uçuşa geçmesi hakikaten de ekonomimizi alt üst  edip esnafımızı zor duruma sokmaktadır.Ben de, diyorum ki, Devlet idarecilerimiz neyi bekliyorlar?. Bankalarda faizi yükseltip,Amerikan dolarını ayaklar altına alamazlar mı?   Nasıl mı? Bankalarımız faizi yükseltince, vatandaşlarımız elindeki kullanmadıkları paralarını bankalarımıza faize yatırırlar, ellerindeki  Amerikan dolarlarını elden çıkarırlar. İşte o zaman Amerikan dolarının yüzüne bakan olmaz, Ayni zaman da,  Amerikan doları ayaklar altına iner diye düşünüyorum. Esnafımız, ticaret adamlarımız zor durumdan kurtulur, Amerikan dolarının etkisi biter. Benim bu düşüncemi devlet idarecilerimiz azıcık düşünüp, üzerinde dururlarsa faydalı olur kanaatindeyim. Amerika silahını bize karşı nasıl kullanıyorsa, biz de bir ülke olarak,ve  ülke çıkarına silahımızı kendilerine karşı, böyle kullanamaz mıyız diye düşünüyorum. Hani her şeyin çaresi var. Araştırırsanız çare bitmez demişler. Bende bu Amerikan dolarına karşı bu şekilde savaşalım diyorum. Bakınız 2009 yılında 200 TL ye 131 Amerikan doları alınırken, bugün  200 TL ye sadece 39 Amerikan doları alınıyormuş. Bu gidişe dur denmesi gerekmez mi? Bana göre bu gidişe banka faizlerini artırarak dur denilir. Daha farklı bir yöntem var ise, devletimizi idare  edenler bulsunlar, uygulasınlar. Bu gidişe de dur desinler diye düşünüyorum. Daha fazla vakit kaybetmeye de,  gerek yoktur kanaatindeyim.

       Saygıdeğer okurlarım bu günlük bu kadar yeter diyorum. Beni  unutmayın, bir başka zaman, bir başka konu ile sizlerle, okuyucu köşemde buluşalım. En güzel ve mutluluk dolu günler hep  ve hepimizin olsun diyorum. Hoşça ve dostça kalınız,

 

( Amerikan Dolarına Dur Denmelidir başlıklı yazı Ahmet AYAZ tarafından 2.04.2019 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.