Hak bu, yendiği zaman ortada bir haksızlık var demektir... Hak, hem adalet demek hem de Tanrı, Allah anlamına da gelir zaman zaman... Kur'an da da geçer ''Haksız yere adam öldürmek.'' en büyük günahlar arasına girer, cehennemden kurtuluşu yoktur böylelerinin...

Haksız yere çocuğunuzu dövdü iseniz, haksız yere öğrencinize not verdiyseniz, miras paylaşımında yakınlarınıza haksızlık ettiyseniz vay halinize... Bunun hem dünyada hem de ahirette zararlarını mutlaka görürsünüz...

''Allah'ın onca nimeti varken bir de kul hakkı yemeye kalkmayın.'' Kul Hakkı İslam Dairesi içinde çok önemli bir kavramdır. Kul Hakkının affı için önce hakkını yediğiniz kul ile helalleş meniz gerekmektedir. Sonrada tabi Allah'ın affına sığınmanız lazımdır...

Göz hakkı diye de bir kavram var hayatımızda... ''Göz hakkı veren taraf için söz konusu edilirse fazilet olur; veren helal etmeden alan taraf için söz konusu edilirse kul hakkı olur. Yol kenarındaki ağaç sahibi yoldan gelip geçenin yemesini helal etmişse mesele yok. Eğer böyle bir helallik söz konusu değilse, veya bilinmiyorsa, her yoldan geçenin göz hakkı diye bu ağacın ürününden yemesi şüphesiz kul hakkına girer. Yoldan geçme hakkı hiç kimseye, yol kenarındaki ağaçtan yeme hakkını vermez.''

Haramlardan uzak durmak, her işimizi helal dairesinde göremeye çalışmak işlerin en güzeli. Bu da Allah'ın emir ve yasaklarına uygun davranmak ile gerçekleşecektir illaki... Hak yiyenler hem dünyada hem de ahirette acı bir şekilde ettiklerini çekeceklerdir... Dünya ahiretin tarlası olduğuna göre dünyada ekilenlerde ahirette biçilecektir...

( Hak Yiyenlerin Yedikleri Gün Gelir Midelerine Oturur başlıklı yazı AhmetZeytinci tarafından 2.04.2019 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.