KEDİM 3

O yıllarda ziraaatden küçük civciv alırdık .Onları bakıp büyüttükten sonra kümeste beslerdik.O hale gelesiye kadar ben ilgilenirdim.
Bazen bahçeye çıkarırdım hava almaları için.Kedim de güneşi görünce yatardı.Civciler onun etrafında dolaşır bazen didikledikleri de olurdu hiç sesini çıkarmazdı.
Başka kediler civcivleri kapmasınlar diye elimde uzun bir sopa ile başlarını beklerdim.Hatta birinde civcivin birini kaptırmıştım elimdeki sopayla vurunca kediye ağzından düşürmüştüm civcivi.
Dişiymiş kedim onu da mart gelince anladım.Başka kediler değişik miyavlama ile onu çağırıyorlardı .Bizimkisi durmadan fırlardı dışarıya.Bazen bir kedi görürdüm üzerinde kedime eziyet ediyor diye terlik atardım..
Eski çevikliği gitmişti,bizimkisinin karnı aşağıya doğru sarkmaya başlamıştı.Annem,
---Doğuracak bu dedi.
Bir gün acı acı miyavlıyor,odaları dolaşıyor halinde bir gariplik vardı.Annemin dediği olacaktı galiba.
Annemin çamaşırları topladığı ağaçtan selesi vardı.Onun içine eski bezlerden ona bir yer yapmıştık.
Yıllar sonra onun için Ayşe Hanım şiirimi yazmıştım o günlerin anısına.
AYŞE HANIM

Birden başını uzattı
Dışarıdaki sesleri dinledi
Anlam çıkarmaya çalıştı
Belki de eniklerimin babası
Gözleri çökmüştü 
İki günde alabilldigince zayıflamıştı.
Ayşe hanım...
Eniklerinin üstüne kapandı
Süt annalarıydı dördüzlerin
Miyakla,cılız ince sesleri
Gövdesini hafiften oynattı
Gözleri mutlu insanların ki gibi
Işıl ışıl yandı.
Kafasını iydi,uyuyordu aklı sıra
Yidikleri hiç inmiyordu midesinden aşağıya
Süt,süt olup emiliyordu.
Hırıltısı kapladı odayı Ayşe Hanımın
Ayşe hanım evinde yavrularıyla uyuyordu.
Ayşe kadının evi köşede duruyordu. 



Doğum olayına şahit olmuştum.Annesi yavrusunu doğurduktan sonra eniği saran o zarı yiyerek diliyle yavrusunu temizliyor ondan da ince bir miyavlama sesi geliyordu.Annelerini görmeden ona sesleniyorlardı galiba.
Bu şekilde dört tane yavrusu olmuştu.Gözleri görmeden annelerinin memeleri bulup emmeye başlamışlardı bile.
Torunlarım olmuştu dört tane ,bu benim için yeni bir olaydı.Onları uzun uzun seyrediyordum.
Anneleri karnını doyurduktan sonra onların yanına gelir. Sevinç viyaklamarı olurdu. Bazen ikisi ayni memeye saldırır birbirleri ayaklarıyla itelerlerdi o meme benim diye.Dayanamayıp onu öbür memeye götürdüğümde annesi yavruyu ağzına alıp götürmüştü.Kormuştum yavru ağzında boğulup ölecek diye yere koyunca enikten ses gelince sevinmiştim.
Annem daha önce sıkı sıkı söylemişti yavrular ellemeyin annesi kıskanır demişti ama işte çocukluk..
O olaydan sonra dokunmadık yavrulara sadece uzaktan seyrediyorduk.<<Seni uzaktan seyretmek aşkların en güzeli >> şarkısı gibi...

( Kedim 3 başlıklı yazı HasanÖzaydın tarafından 1.04.2019 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.