Mürekkep yalamak öyle çok da kolay bir olay değil... Önce yalanacak kaliteli bir mürekkep bulmanız lazım. Kalitesiz mürekkep yalarsanız dilinizde bir takım arızalar, yaralar çıkabilir, benden söylemesi... Bununda tabi ki bir takım teknikleri vardır, bu tekniklere göre mürekkep yalamak gerekir...

Önce aldığınız mürekkebin kutusu bir güzel çalkalanır. Çalkalandıktan sonra hemen kapağı açılmaz, bir müddet dinlendirilir. Sonra ikinci kez çalkalanır, ondan sonra kapağı açılır. Beyaz bir kağıda bir miktar damlatılarak, yayılması sağlanır, çok da fazla yaymaya dikkate edilip, sonra hafifçe dilin ucuyla yalanmaya başlanır...

Böyle bir şey değil tabi ya... Siz benim yukarıda espri olsun, maksat muhabbet olsun diye yazdıklarıma bakıp da sakın yalamaya kalkmayın, kalkmazsınız biliyorum da ben yine de bir hatırlatayım dedim. Mürekkep Yalamak bir deyim aslında, birçoklarınız ne anlama geldiğini biliyor da yine de anımsatalım dilimiz döndüğünce, gücümüz yettiğince...

''Mürekkep yalamak deyimi, bir işi bütün yönleriyle yanlışı ve doğrusuyla bilmek, tecrübeli olmak demektir.''

Hikayesi:

''Bir gün bir alim, kitaplar üzerinde çalışmalar yaparken, yeni yazdığı kitaba hazırlık için araştırmalar gerçekleştirmekteydi. Zaman zaman not olarak kendine kaynak oluşturmaktaydı. Alim, kitabını yazmaya karar vermiş ve hazırlıklarını tamamlamıştı. Kitabını yazmaya başlayan alim, mürekkep ve kalemi yanından hiç eksik etmezdi. Böylece mürekkebi bitince yerinden kalkmadan hemen tazelerdi. Kitabı yazarken bir yerde imla hatası yapmıştı. Silgi olmadığı için mürekkebi yalayarak silme fikrini kullandı. Böylece mürekkep yalamak deyimi oluştu. Mürekkep yalamak, ilimle meşgul olan bir insanın bir konu hakkında da olsa dirsek çürütmesi ve yanlışların bedelini ödeyerek doğrulara ulaşmasını anlatır. Bu nedenle mürekkep yalamak deyimi oldukça manidardır.''

Dileyelim toplumumuzda mürekkep yalayan insanlarımız çoğalsın. Tahsil, bilgi, kültür, okumak, yazmak, bunlar güzel eylemler gerçekten. Toplumdaki bilgi ve kültür düzeyi arttıkça, daha kaliteli insan profili çıkar ortaya, bu da daha güvenilir ve sağlam bir toplum demektir...

( Siz De Mürekkep Yaladınız Mı başlıklı yazı AhmetZeytinci tarafından 1.04.2019 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.