Makale / Tarihsel Makaleler

Eklenme Tarihi : 28.03.2019
Okunma Sayısı : 1509
Yorum Sayısı : 7
Günün Yazısı

Bu Yazı 29.03.2019 tarihinde
GÜNÜN YAZISI
olarak seçilmiştir.

31 MARTLAR BİZE PEK HAYIR GETİRMEMİŞ. İNŞALLAH BU SEFER HAYIRLI OLUR.


31 Mart Tarihi bizim ülkemizde genelde felaketlerle anılan bir gün olmuştur. Bunca felaketin içinde sevindirici sadece bir olay vardır.

Şimdi isterseniz tek tek bakalım  neler olmuş 31 Martta.

31 Mart’ın Türk Milleti açısından en sevindirici ve gurur verici tarafı 31 Mart 1921 de İkinci İnönü Zaferini kazanmış olmamızdır. Bu zafer ile birlikte Milli Mücadelemizin zaferle sonuçlanacağına olan inanç artmış, İtalyanlar Anadolu’da işgal ettikleri topraklardan her hangi bir yazılı antlaşmaya bile gerek duymadan çekilmişlerdir.

İnönü Zaferlerinden sadece dört yıl sonra ise Doğu ve Güneydoğu Anadoluyu kapsayan oldukça büyük bir ayaklanma çıkmıştır ki tarihimizde bu ayaklanma Şeyh Sait Aayaklanması olarak bilinir. Her ne kadar ders kitaplarında bir Nakşibendi şeyhi olan Şeyh Sait’in ‘’ Şeriat İsteriz’’ ayaklanması olarak anlatılsa da aslında bir  bölücü Kürt ayaklanmasıdır ve Şeyh Sait aslında günümüzün Apo’sunun dindar görünümlü bir versiyonundan başka bir şey değildir. Apo Marksist, Şeyh Sait şeriatçı...Ayrıldıkları tek nokta bu.

Şeyh Sait ayaklanmasında yakalanıp haklarında Divan-ı Harp tarafından  idam kararı verilenlerin, herhangi bir  onaya gerek duyulmadan hemen idam edilmelerine ilişkin kanun  31.03. 1925 Tarihinde TBMM tarafından onaylanarak hemen yürürlüğe kondu.

31  Mart 1928 Tarihinde İzmir İlimizin Torbalı İlçesinde 7.0 Büyüklüğünde bir deprem oldu. Depremde binlerce vatandaş evsiz kalırken elli vatandaşımız  hayatını yitirdi.

31 Mart 1944 de Tarihimizin en ilginç olaylarından biri yaşandı. II. Dünya Savaşı yıllarıydı malum.

29 Mart 1944 ü 30 Mart 1944 e bağlayan gece Marmaris açıklarında bulunan bir yük gemimiz( TBMM Kayıtlarında KROM VAPURU Deniliyor ) , Marmaris açıklarında  bir denizaltı tarafından torpillenerek batırıldı. Lakin konu 31 Mart 1944 de TBMM de de görüşüldüğü halde gemimizi hangi devletin denizaltısının batırdığı tespit edilemedi. Gemimiz batırılırken semalarımızda uçan bir yabancı savaş uçağının da hangi devlete ait olduğu tespit edilememişti. Kısaca bir gemimiz kendi karasularımız içinde batırılmıştı ama biz en azından bir kınama telgrafı gönderecek muhatap bulamıyorduk ( O gün bu gündür de bilemedik gemimiz hangi devletin vurduğunu. Hatta bu olayda kaç vatandaşımızın öldüğü de kayıtlara geçmedi. Halı altına süpürülen toz misali üzeri örtüldü gitti. ) 

31 Mart 1959 da
. Adana'da İncirlik NATO üssünde bir Amerikan askeri uçağı düştü;4 kişi öldü, 9 kişi yaralandı ( Bazı haberlerde ise ölü sayısının on üç olduğu söylenir)  31 Mart 1959 tarihinde Adana – İncirlik Hava Üssü’nden kalkışı sırasında 51-5201 kuyruk numaralı 43611 seri numaralı Douglas C-124C Globemaster II tipi uçak Adana – İncirilik Hava üssünden kalkış yaptığı sırada bilinmeyen bir nedenden dolayı havada patlamış ve şehrin 22 km uzağındaki Misis civarında bir çiftliğe düşerek yanmaya başlamıştı. Olayın nedeni o gün de bilinmiyordu bu gün de bilinmiyor.

31.03.1987 de Türkiye  o güne kadar yaşadığı en büyük greve sahne oluyordu.Petrol iş sendikasının başlattığı greve 32 iş yeri daha dahil olmuş ve grevdeki işçi sayısı 9 Bine çıkarken iş yeri sayısı 57 ye ulaşmıştı. Grevin 48. Gününde katılan iş yeri sayısı 63, katılımcı sayısı ise 10 binin üzerindeydi.

31 Martın en kötü geçtiği yıllardan biri de hepimizin hatırlayacağı  31Mart 2015 oldu tabii ki. O gün bütün Türkiyede elektrikler, buna bağlı olarak internet kesildi. Bizler daha ‘’ Bu nedir? Ne oluyor? ‘’Sorusunun cevabını almadan acı haber İstanbul’dan geldi. Aynı gün Berkin Elvan soruşturması Savcısı Mehmet Selim Kiraz Çağlayan Adliyesi'ndeki odasında terör örgütü DHKP-C üyeleri tarafından rehin alındı, akabinde de bir terörist tarafından öldürüldü.

Bir DHKPC li  Berkin Elvan davasının izini süren bir hakimi niçin öldürsün anlayamadığımız gibi gerek savcıyı gerekse DHKPC li teröristi devletin derin güçlerinin öldürdüğü söylendi her zaman olduğu gibi.

Ve  bir tane daha var 31 Mart faciamız. Ancak bu facianın gerçek tarihi  13 Nisan. O halde neden 31 Mart Olayı diyoruz? Çünkü o olayın yaşandğı tarihte Rumi Takvim kullanıyorduk ve Miladi takvime göre 13 Nisan olan gün  Rumi Takvime göre 31 Mart oluyordu.

Anladınız sanırım. 13 Nisan 1909 da gerçekleşen 31 Mart Faciasından bahsediyorum.

Görünüşe göre 1908 de ikinci kez ilan edilen Meşrutiyete karşı gericiler bir isyan başlatmışlardı ve Osmanlı tahtında en dindar padişah oturduğu halde şeriat istiyorlardı isyancılar.

Uzatmayalım efendim. Olay Selanik’te duyulunca Hareket ordusu denilen bir ordu kuruldu ve bu ordunun komutanı Mahmut Şevket Paşa  ‘’ Sefil Baykuş ‘’ diye nitelendirdiği II. Abdülhamit’i tahttan alaşağı etmek üzere ordusuna ‘’ İleri ‘’ emrini verdi.

İsyan bastırıldı. II. Abdülhamit tahttan indirildi; yorgan gitti ama kavga bitmedi. Mahmut Şevket Paşa bir suikast sonucu öldürüldü ama asıl olan Osmanlı Devletine oldu. II. Abdülhamit’in ‘’Denge Politikası’’ ile zar zor ayakta tuttuğu Osmanlı Devleti, o tahttan indirildikten sonra bir daha belini hiç doğrultamadı ve sonuç bildiğimiz gibi...İşin ilginci II. Abdülhamit’i tahttan indirenlerin gerekçesi de yine şeriattı. Onun için hazırlanan  hal fetvasında yani tahttan indirilimesi ile ilgili fetvada tahhattn indiriliş sebebi Kur’anı yakmak olarak gösteriliyordu ve Kur’anın yakılması(!) başta Yahudi Emanuel Karaso olmak üzere II. Abdülhamit’i tahttan indiren çoğunluğu Türk olmayan  gayrimüslim heyetin başlıca derdiydi(!)

Şimdi yine bir 31 Mart’ın arifesindeyiz. 1 Nisana kalmadan 31 Mart 2019 Akşamı sevinenler olacaktır, üzülenler olacaktır.


Bütün temennim kazananın Türk Milleti olmasıdır. Yüce Rabbimden  Milletimiz için en hayırlısını diliyorum. Umarım ve dilerim ki bir 31 Mart Faciası daha yaşamadan sükunetle, akl-ı selimle, yüzümüzün akıyla bir seçimi daha geride bırakırız.   



RESİMLER:
1- Hareket Ordusu Bakırköy’de
2- II. İnönü Savaşı
3- Şeyh Sait’in idamı
4- 1928 İzmir- Torbalı Depremi
5- 1987 yılında Petrol İş Sendikasının organize ettiği Türkiye’nin en büyük grevinin  anlatıldığı kitap ve grevin resmi.
6- 31 Mart 2015 in en unutulmaz fotoğraf karesi. Savcı Mehmet Selim Kiraz ve makımnında onun kafasına tabanca dayayan terörist. ( Sonra aynı terörist tarafından öldürüldü savcı Selim Kiraz. ) 
( 31 Martlar Bize Pek Hayır Getirmemiş. İnşallah Bu Sefer Hayırlı Olur. başlıklı yazı Sami Biber tarafından 28.03.2019 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.