Çarpışan araba pistini sıra bekleyenler kuşatmıştı. Arabalar yavaşlayınca genci, yaşlısı, çocuğu piste inip araba kapmaya çalıştı. Önceden koşacağı arabayı seçenler kocaman gülümsemelerle zaferlerini taçlandırdılar.

Trafik akıyordu. Arka koltukta oturan çocuk oyuncak arabasını kapıda, camda gezdiriyordu. Güçlü motor sesi yapıp arabayı babasına doğru fırlattı. Araba adamın kafasını sıyırıp panele çarptı. Pedalların önüne düştü. Adam ayağıyla arabadan kurtulmaya çalıştıkça pedalların arasına ittirdi. “Offf oğlum of!” Bir yola bir pedallara bakıyordu. Trafik ışığını gördü. Henüz yeşil yanmaktaydı. Kırmızıyı hesaplayıp yavaşladı. Aşağıya uzandı. El yordamıyla bulamayınca başını eğdi. 

Biletler toplandı. Elektrik verildi. Kıvılcımların cızırtılarından korkanlar geriye çekildi. Çocuk babasının kucağında direksiyonu sallıyor, bir türlü arabalara çarpamıyor, arabalardan da kaçamıyordu. Babası duruma müdahale edip direksiyonu kavradı. Çarptıkları arabadakiler sarsılırken çocuk gülmekten bayılacaktı.

Hızla bir araba makas atıp önlerine geçti. Kırmızı yanınca durdu. Adam başı arkaya dönük doğruldu. Arabayı uzattı. Çocuk sevinçle aldı. Sağına soluna bakarken kıkırdadı. Kırık farı gösterdi. Adam gülümseyip başını yola çevirirken araba önden sarsıldı. Adam frene yüklenip durdu. 

Süre bitmiş elektrik kesildi. Adam pedala son kez sonuna kadar bastı. Gözüne kestirdiği arabaya arkadan vurup farını düşürdü.

Öndeki arabanın şoför kapısı açıldı. Göğsü ileri çıkmış, elinde levye bir adam indi. Kollar iki yana, ceket etek uçları sağa sola savruluyor… Söve söve arabasının arkasına yürürken çocukla babasından gözlerini ayırmıyordu. Eğilip kırık stop lambasının parçasını aldı. Levyeyi havaya kaldırıp olanca gücüyle bağırarak farlarına savurdu. Çocuğun babası kapı gözüne elini soktu. Sopayı tutup çekerken çocuk kahkahayı patlattı. Kendini gülmekten alıkoyamayıp çocuğa katıldı. Sopayı bıraktı. Adam farları, sinyal lambalarını parçalayıp yola döküyor kahkaha sesleri kulağına kadar geliyordu. Kapıya yönelmişken yeşil yandı. Korna sesleri yükseldi. Arabadan bir başkası inip koşarak yanına geldi. Kolundan yakalayıp çeke çeke arabaya soktu. Vitesi bire takıp kalkarken belindeki silahı çıkarıp arkadaşına verdi.
( Hayat Oyunu başlıklı yazı E.Kirişçi tarafından 20.03.2019 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.