Burun var, burun var, burundan buruna da fark var aslında değil mi? Ümit Burnu var, Bozburun var, İnce Burun var. Velhasılı burundan bol ne var... Bir de insanlarda ki o güzelim nefes alıp verme organı burun var... Kiminin burnu okka gibi, kimininki minnacık, kiminin gayet düzgün estetik... Ne yapalım Allah hepimizi farklı yaratmış, burunlarda bunun içinde haliyle...

Burnunuz büyümeye görsün. Hemen havalara gireriz de girmeye, bir dahada o havaları kaybetmek istemeyiz... Hani MFÖ'nün Peki Peki Anladık diye bir parçası var ya... ''En iyi dalgıç sensin, en uzağa sen gittin, en çabuk da sen döndün, sen neymişsin be abi'' böyleyken böyle... Egomuz gereği, övülmekten hepimiz hoşlanırız, hem başkaları hem de kendimiz yaparız bunu zaman zaman... ''Heeyt ne araba kullanıyorum be!'' deriz... ''Ne kadar da sportmenim üüüüffff!'' kendimizi göklere çıkartırken, birilerini de yerin dibine geçiririz... Hııhhh onlarda kim benim yanımda... Benim kadar İngilizce bile bilmez onlar... Ben bir paten kayarım, kayarım yaniiii... Kimseler bana yetişemez...

Bu kendini beğenme duygusu, ilerleyen zamanlarda sizi esir alır, benliğinizi ele geçirir. Kendinizi hep üstün görür de kimseleri kendi ayarınızda görmezsiniz... Gönül gözünüz kapanır diğer insanlara karşı. Bu da ilerleyen zamanlarda illaki yalnızlaşmanıza yol açacaktır...

Sahip olduğunuz hiç bir varlık ile ister maddi ister manevi, kimselere hava atmayın sakın. Zirvelere çıkmak zor olsa da düşmek çok çabuk ve kolaydır. Allah ayağınızı bir kaydırır ki sonra bir an da sıfıra çıkarsınız, bazı sanatçı müsveddeleri gibi...

Rabbımız Allah'da burnu büyük ve yaptıkları ile böbürlenen insanları sevmez ve de ayetleri ile yeri gelince ikaz eder. ''Yeryüzünde böbürlenerek yürüme. Şüphesiz sen ne yeri yarabilirsin ne de boyca dağlara ulaşabilirsin.'' İSRA Suresi 37. ayeti bu konu da gayet açık ve nettir...

Unutmayalım ki mezarlar kendilerini vazgeçilmez zannedenler ile dolu... Bir iki nesil sonra belki de adları bile anılmayacak çoklarının... ''Topraktan gelen insanın, toprak üstünde böbürlenip,kibirlenmesi münasip olmaz.'' demiştir Hazreti Ali r.a efendimiz de... ''Büyük insan olmak için küçülmeyenlere selam olsun.'' Yine bir Hadisi Şerif de ''Kalbinde zerre miktar kibir bulunan kimse asla cennete girmeyecektir.'' buyurmuştur Peygamberimiz Hazreti Muhammed sav.

Burnunuz büyüdü mü estetik ameliyat mameliyat kâr etmez. Siz siz olun alçakgönüllülüğünüzden asla taviz vermeyin. Eşinizi, dostunuzu, akrabalarınızı, çocukları, börtü böceği, kuşları kelebekleri sevin. Sevgi ile bütün olumsuzluklar giderilir. Sevgi ile dokunulan bir çiçek bile farklı açar.

( Burnunuz Büyüdü Mü Estetik Ameliyat Bile Kar Etmez başlıklı yazı AhmetZeytinci tarafından 18.03.2019 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.