HELAL SANA JACİNDA ARDERN

 Yüzlerce yazı yazıldı, milyonlarca kez kınamalar yayınlandı Yeni Zelanda'daki katliam hakkında.
Ben bu konuyu başka bir açıdan ele almak istiyorum.
Farklı düşünenler olabilir ama ben bu kadına hayran oldum.
Tavrı, konuşmaları ve saygılı yaklaşımı; tüm Dünya insanlarına ve ülke yöneticilerine  örnek olmalı bence.
Evet, vahşet Dünyanın en güvenli olarak tanımladığı topraklarda yaşandı.
Bu Ülkenin yöneticisi bir bayan.
Onca Dünya Lideri kalkıp yarım ağızla bile bu olaya "Terör!" diyemezken Bayan Ardern her şeyi göze alarak, cami saldırısıyla ilgili ilk açıklamasında 
"Bugün ülkemizin en karanlık günlerinden biri. Bu saldırı eşi görülmemiş bir şiddet eylemidir'' derken, başka Ülkelerin Başbakanları, Başkanları yarım ağızla bile bunu söyleyemediler.
Koskoca TRUMP (!) bile 
"Ya öyle mi, benim haberim yok be...
Yazık olmuş!" anlamında birkaç cümle sıraladı.
Benim için asıl önemli konuya gelmek istiyorum:
Yeni Zelanda Başbakanı Jacinda Ardern yaşanan bu olayın ardından hemen terör saldırısının yaşandığı Christchurch'teki Müslüman aileleri ziyarete gitti.
Bakın, burada vurgulamaya çalıştığım şeyin altını ısrarla çiziyorum.
Bu kadın öncelikle bir Hristiyan!
Müslümanların evine taziyeye gidiyor.
Bir Başbakan aynı zamanda! 
Öyle türbanlı falan da değil.
O acılı insanların inançlarına saygısından ötürü, başını örtüyor.
"Ne var bunda?" diyenlere cevabım; BİRLİKTE YAŞAMANIN TEMELİNDE SAYGI OLMALI!
Birbirlerine saygısı olmayan insanları tutkalla yapıştırmaya kalksanız bile, asla bir arada tutamazsınız.
Bu yüzden seni bu davranışından ötürü kutluyorum: KOCA YÜREKLİ JACİNDA ARDERN.
İşte MEDENİYET BUDUR!
işte İNSANLIK BUDUR!
Yaratan dünyayı yalnızca birileri için yaratmamış.
Kimseye "Burası senin, şurası onun diye, toprak pay etmemiş.
Ve hiç kimse ölürken yanında hiçbir şey götürmüyor.
O zaman niye bu zulüm?
Bırakın, başkasına zarar vermemek şartıyla; kim nasıl isterse hayatını öyle yaşasın.

Saygılarımla
Sebahat Karagöz
[email protected]
17 Mart 2019
( Helal Sana Jacinda Ardern başlıklı yazı S.Karagöz tarafından 17.03.2019 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.