Makale / Eleştri Makaleleri

Eklenme Tarihi : 16.03.2019
Okunma Sayısı : 1491
Yorum Sayısı : 8
Günün Yazısı

Bu Yazı 17.03.2019 tarihinde
GÜNÜN YAZISI
olarak seçilmiştir.
Yahu elimde değil, sinir oluyorum, ifrit oluyorum, delleniyorum, sigortalarım atıyor.

Nedir Allah’ınızı severseniz her katliam haberinin arkasından yayınlanan ‘’Kınıyorum ‘’ mesajları ? 

En okumuşumuzdan en cahlimize, en yüksek makamlarda oturanlarımızdan en işsiz güçsüzlerimize, en fikir sahibi olanlarımızdan en fikirsizlere, en yetkilisinden en yetkisizine herkes kınıyor da kınıyor.

Şimdi de bugün Yenizelanda’nın Christchurc şehrinde iki ayrı camiye yapılan saldırı sonucunda kırk dokuz Müslümanın katledilmiş olmasını kınıyor bizim devlet büyüklerimizden tutun da en sade vatandaşımıza kadar neredeyse herkes.

Nereden ve nasıl adet edindik bu kınama işini? Daha doğrusu niçin adet edindik?

Beyler ve bayanlar! Kınama nedir biliyor musunuz?

Türk Dil Kurumu sözlüğü şöyle tarif etmiş:

Kınama: Yapılan bir işin kötü olduğunu belirtir bir biçimde söz söylemek, ayıplamak.

Okullarda hala var mıdır bilmiyorum. Bizim zamanımızda disiplin cezalarından biriydi kınama. Ama en hafif ceza olduğu için öğrenci milletinin hiç de sallamadığı bir cezaydı. Çünkü okuldan uzaklaştırması yok, siciline işlenmesi yok. Disiplin Kurulu sadece ‘’Şimdilik bu yaptığını kınıyorum. Yani yaptığın hareketin doğru olmadığını sana söylüyorum. Bir daha yapma. Eğer yaparsan daha ağır ceza alırsın.’’ Diyordu. Çoğu kez de disiplin Kuruluna gelen öğrencinin başını okşuyor. ‘’ Bunu senden hiç beklemezdim. Çok ayıp etmişsin. Kınıyorum seni ‘’ Deyip göstermelik bir ceza ile öğrenciyi salıveriyorduk. Kınama işte budur. Basit suçlar, hatta suç bile teşkil etmeyen kabahatlere karşı uyarıdır kınama.

Akşam saat altıda mutlaka evde olması gerektiğini sıkı sıkıya tembih ettiğimiz evladımız saat yedide gelirse onu kınarız.

Eşiniz doğum gününüzü veya evlilik yıl dönümünüzü unutmuşsa kınayabilirsiniz.

Komşunuzun arkanızdan dedikodu yaptığını öğrendiğinizde onu kınayabilirsiniz

Öğrencinizi sınavda kopya çekerken yakalarsanız kınayabilirsiniz.

Size olan borcunu zamanında ödemeyen arkadaşınızı kınayabilirsiniz.

Verdiğiniz randevuya geleceğini söylediği halde gelmeyen dostunuzu kınayabilirsiniz.

Mesela sitede siyasi veya genel adaba aykırı yazı yazdığım takdirde beni kınayabilirsiniz.

Kınama işte bu ve buna benzer daha pek çok durumlar için söz konusudur. Kabahatleri kınayabilirsiniz, Suçları değil. Hele de katilleri kı-na-ya-maz-sı-nız. 

Şimdi size basit bir soru:

Bir kişi, anneniz, babanız, eşiniz, çocuklarınız ve yakın akrabalarınızdan tam kırk dokuz kişiyi öldürse siz bu katile ‘’ Seni fena halde kınıyorum. ‘’ Der misiniz? Yani karşınızda sizin sülaleden kırk dokuz insanı öldürmüş bir var ve siz ona ‘’ Yaptığın çok kötü bir şeydi. Bunu sana hatırlatıyorum. Bir daha sakın yapma. Ayrıca da hiç yakıştıramadım.’’ Der misiniz? 

Terörü ve teröristi kınama aslında hiç farkında bile olmadan bu ve benzeri katliamları oldukça hafife alma anlamına geliyor maalesef.

Yeni Zelanda’da Müslüman kanı döken azılı katile aslında tam olarak şunları söylüyoruz: (Ama farkında bile değiliz. )

-Brentoooon! Koskoca adam oldun hâla akıllanmadın. Şimdi senin şu yaptığın hiç yakıştı mı yirmi sekiz yaşındaki adama? 

-Hımmmm. Kırk dokuz kişi öldürmüşsün. Ne ayıp. Bir daha görmeyeyim. 

-Yazık yazık. Sana hiç yakıştıramadım bu yaptığını. 

-Bak, bir daha bu kadar çok insan öldürürsen kulaklarını çekerim tamam mı?

-Brenton ! Sen uslu bir çocuktun hani? Nasıl yaptın bunu? Gözlerime ve kulaklarıma inanamıyorum.

-Ulan oğlum sana kaç kez insanları öldürme demedik mi? Şimdi oldu mu bu yaptığın? Haydi özür dile de mesele kapansın.

Kınama işte budur beyler ve bayanlar.

Velhasılıkelam terör ve katliam kınanmaz. Becerebiliyorsan teröristin ve katilin tepesine balyoz gibi inersin. Öyle sınamadan, kınamadan...

Buna haksızlığı elle düzeltme denir.

Elinden bir şey gelmiyorsa dillerin bir şeyler söylemeli ama doğru şeyler söylemeli. Büyük bir katliam var ortada. Böyle bir katliam sonucunda mahkeme dese ki ‘’ Ulan, madem ki Müslümanlar kınıyorlar bu olayı o halde ben de katile kınama cezası vereyim.’’ Razı olacak mısınız? 

Yani elden bir şey gelmiyorsa dilimizle o haksızlığa karşı olmalıyız ama dil de saçmasapan şeyler söylememeli. Yok öyle kınama mınama. Ben kendi adıma kınamıyorum. Lanetliyorum: ‘’Allah’ın laneti zalimlerin üzerine olsun ‘’ 

Ve tabii ki imanın en zayıf halkası olarak kalben buğz geliyor en son olarak.

Evet bitirelim artık:

İslam dünyasından kaynaklanan terörün bundan böyle bütün dünyada farklı yorumlara yol açmaması en büyük arzum olmak üzere Yüce Rabbimden vatanımız ve milletimizi çok çok daha büyük bir felaket olan VizyonuDAR izanıDAR, FerasetiDAR, İlmiDAR,İrfanıDAR insanlardan korumasını diliyorum. 

Evet, bir de tabii ki İslam Dünyasından kaynaklanan terör meselesi var. Sen bütün dünyanın gözünün içine baka baka ’’İslam Dünyasından kaynaklanan terör’’ Diye başlayan bir cümle kurarsan neyi, nasıl kınayabilirsin? Bu da meselenin bir başka boyutu.
( İslam Dünyasından Kaynaklanan Terörü Nasıl Kınarsın Ki? başlıklı yazı Sami Biber tarafından 16.03.2019 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.