Evet, önce kendinizi sevmekle başlayın. Bunu başarabilmek çok önemlidir. Hayat acısı ve tatlısı ile akıp giderken, başarısızlıklar çoğu zaman karşınıza çıkacaktır. Hemen vaz mı geçeceksiniz? Bilimde, sanatta, edebiyatta ya da herhangi bir dalda zirveye çıkmış isimler, daha önce kaç kere başarısızlığa uğradılar, kaç kere geri çevrildiler, kaç kere hayal kırıklığına uğradılar haberiniz var mı? Bu insanlar kendilerini sevmeselerdi başarı onlar için bir hayalden öteye geçemeyecekti...

Zülfü Livaneli'nin şarkısında ki gibi ''Dünyayı güzellik kurtaracak, bir insanı sevmekle başlayacak her şey.'' Siz de insansınız, o zaman önce kendinizden başlayın bakalım sevmeye, sonra sevilmenin menziline de girersiniz zaten... Sevmenin ve sevilmenin büyüsüne kaptırdınız mı kendinizi hayatın ırmakları da daha bir coşkulu akmaya başlayacaktır sizin ve sevdikleriniz için...

Allah'a kul olmanın bilincine vardığınız zaman, kula kulluk etmenin çok da anlamlı olmadığını kavramışsınız demektir... Dünyanın maddi zenginliklerine çok fazla kafayı takmayın. Sizden çok zengin arkadaşlarınızda, çok fakir arkadaşlarınızda vardır. Zengin arkadaşlara gıpta ile bakıp, fakir arkadaşları da hakir görmemeli insan, kimin ne olacağı hiç belli olmaz ki asıl olan da zaten gerçek mekanımızda ki ahiret hayatıdır...

Seviyorum kendimi, siz de mutlaka seviyorsunuz kendinizi... Kendini sevmeyenler zaten bir şekilde hayattan kopuyor. Ya intihara sürükleniyor ya da alkol ile uyuşturucu ile hayatı kendine ve çevresine zehir zıkkım ediyor...

Psikolojik bir kavram olarak Narsisizm diğer bir deyişle özünü sevme duygusu her insanda var mutlaka. Yeter ki bu özünü sevme işinde aşırıya kaçılmasın. Aşırıya kaçılması hastalıklı narsisizme yol açıyor ki bunun neticesi de bir dolu psikolojik rahatsızlık demek... Aşırıya kaçmadan, bencilleşmeden kendimizi sevelim. Kendimizi seversek, hayat ile de diğer insanlar ile de barışık oluruz mutlaka... Bu dünya hastalıklı narsisist kişilik bozukluğuna sahip diktatörler tarafından kan gölüne çevrilmedi mi? Büyük Mutasavvıf Yunus Emre'nin dediği gibi ''Sevelim sevilelim dünya kimseye kalmaz.''

( Önce Kendinizi Sevmekle Başlayın başlıklı yazı AhmetZeytinci tarafından 15.03.2019 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.