Sezai umreye gitmiş ve ilahi ortamın havasıyla teneffüs çekince, geçmişte bilmeden bulaştığı ve ev almak için aldığı faizden kurtulmak istemiş, banka faizini ödemek için, atadan kalma hisseli tarlayı satmaya akrabalarını ikna etmiş, hisseye dahil olan kişilerin gönüllerini almış… Alıcı ve satıcı bir araya gelmiş tapuya giderek tarlanın satış işlemlerini başlatmak istemişler. 


Tapu dairesi, ortakların birisinin engelli olması nedeniyle vasisinin belirlenmesi için Sulh Ceza Mahkemesine başvurulması ve bunun sonucuna göre ancak satışın yapılacağını söylemiş. 


Engelli hissedarın vasisi de yine hissedar olan erkek kardeşi imiş. Bir dilekçeyle Mahkemeye başvurmuşlar. Aradan bir kaç hafta geçmiş, sonuç belli olmayınca ve sonuç uzayınca sonucunu elden takip etmeye başlamışlar. Vasisi üzerinde olan kişinin dilekçesinde satılacak tarladan başka sorunlu bir arsanında başvurusunun olduğunu ve bu sorunlu yerin bağlı bulunduğu ilçenin itirazı üzerine bu ikinci satış başvurusunda bulunulan yer hakkında yürütmeyi durdurma kararı alındığı ve Sulh mahkemesi bu yürütmeyi durdurma kararının alınıp değerlendirmesi gerektiği için işlemin uzadığı görülmüş.


Bu sorunun çözülmesi için, söz konusu dilekçe Sezai’nin satılmasını istediği tek tarla üzerine yeniden başvuru da bulunulmuş ve tam konu çözümlenecek derken, vasisi bulunan kardeşinin hapis cezası aldığı ve eğer hapse girerse kendisi de vasiye ihtiyacı olabileceği için Mahkemeye başka kardeşi vasi olmak için yeniden başvurmuş. Bunun için vasi olan kardeşin, vasi olmayacağına gerekçe olarak hapiste yatması gerektiği görülmüş. Bu hissedar ikna edilmiş ve polisten kaçmaktan vaz geçip hapse girmiş. iki hafta geçince engelli hissedarın vasisi değişerek kabul edilmiş. Sezai içinden oh geçirirken başka bir sorun ortaya çıkmış.


Hapiste yatan hissedarın cezası 11 aymış. Bir seneden az olan ve hapiste yatan için vasiye gerek yokmuş ancak, hapiste yatan hissedar geçmişte boşandığı eşine ödemesi gereken yüklü miktardaki nafakayı ödemediği için Mahkemeye başvurmuş ve 11 aylık hapis cezasına bu da eklenmiş ve süre bir seneyi geçmiş.Hapiste yatan hissedarında vasi bulması gerekmiş…İşte konu burada düğümlenmiş, kardeşleri dahil kimse hapiste yatan bu hissedarın vasisi olmak istemiyormuş… 


Faizden kurtulmak istemiş, Sezai… La havle çeke çeke bu sınavı çeker olmuş… Acaba tarlayı satabilecek mi Sezai… Hani hazineye bağışlayın demek daha mı kolay ne. Hissedarlar genişledikçe mirasın satışı ne kadar zorlaşıyor, bunu anlamış! Büyükler ölmeden önce bu sorunu çözmelerinde fayda var… Hem de helalleşirler sonuçta… Ama…


Ya sabır! Sezai işini gücünü bırakmış, altı aydır bu konuyla ilgileniyor. Sinirleri yıpranmış, sağlığını kaybetmek üzere… Zamanın hilesiydi, Sezai’nin çilesi… 


Saffet Kuramaz 

( Sezai’nin Çilesiydi Zamanın Hilesi başlıklı yazı safdeha tarafından 15.03.2019 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.