Memur, Mahalle bekçileri alınacakmış!

2. memur, Mahalle bekçileri geri dönüyor he mi?

Uzman, devlete büyük yük olur, şimdiki ekonomi kaldırmaz.

Sağduyu, 2. Memuru düşündürdü.

Devletinin vatandaşına karşı birinci görevi ne?

Güven ve huzurunu sağlaması. Nasıl sağlayacak asker ve polisle üstüne üstlük birde bekçilerle mi sağlayacak?

Tatbiki hayır, sağduyuyla sağlayacak.

Vatandaşın huzurunu sağlamak için kuvvet gücüyle baskı yapması değil, iş sağlaması için istihdam yaratmasıdır. Kaynak, sokaklarımıza caddelerimize güvenliğimiz için onca kamera ve kontrol sistemi sağlanmıyor mu? Sağlanıyor. Buna rağmen olaylar yine eksik oluyor mu? Olmuyor. Neden? Çünkü sen insanın yerine görev yapsın diye elektronik cihazı koyuyorsun. İnsan ne yapsın, ne yesin o cihazlarımı avlasın. Avlasa ne karı olacak öfkesini çıkartmak için ancak zarar verir. Örnek olarak çağdaş görünümlü durak ve üst geçit saydam plastik paravanların delik deşik edilmesidir. Ne oldu o paravanlar yavan hayvan olsaydı vatandaş avlar belki karnını doyururdu. Yemiyor ama bazı vatandaşlar çöpünü topluyor karnını tam doyuramıyorsa açlığını geçiştiriyor. Olay Aziz Nesinlik olaydır. Vatandaşın huzurunu sağlamak için yaptığımız yatırım vatandaşı hurda toplayan çöpçü konumuna indirgedi. Vatandaşını çöpçü yapma güvenlik görevlisi yap, bekçi yap baştan. Boşa giden israfı hem önlemiş olursun hem de vatandaşa iş istihdam etmiş olursun.

Uzman düşündü, 1.memur güldü.

Sağduyu, tatbikî bu zihniyetle yandaş mandaş ve de mafya kayrılmaz. Vatandaş kayrılır.

Son olarak ve genel olarak bilgisayarla çalışan cihazlara karşı zarar daha çok bilgisayar yazılımlarına yönelik casus yazılım olan virüslerdir. Yani sen istihdamı vatandaşa yapmazsan da o istihdam boşluğu sana yol su hizmet olarak dönüp fatura edilmese de haraç rüşvet olarak yine vatandaşın cebinden çıkmaktadır. Çıkmazsa ne evi kalır ne işyeri. Bu ancak bize yep yeni adliye binaları hastaneler ve yol yapar. Hatta hava alanı da ama bu yararlı yatırımdan belki hastaneler vatandaşın bozulan sağlığına bir nebze yarar. Diğerlerini daha çok voley vuran yandaş mandaş ve mafya vari vatandaş demiyorum. Bunlar vatandaş olamaz devletin bünyesindeki kan emicilere yarar. Bu yüzden yine güvenlik safiyetimiz ilk hissedilip kuvvet gücüne yönelik istihdam düşünülüyor. İletişim bilişim çağında her doğan bebek vatandaşa maaş bağlanmalı. 18 yaşına kadar ebe beyinleri alır. 18 yaşından sonra kendisi alır. Bu ihtiyacı sadece gıda giyim ve barınmaya yönelik. Daha iyi yaşamak istiyorsa o zaman daha iyi kendini geliştirmeye yönelik çalışmalıdır. Yani asgari ücreti sadece kendine bakması için kendine verilen bir ücret düşünülmelidir. Zaten şimdi sadaka niyetinde bu yapılmaya çalışılmıyor mu yapılıyor. Bu sadaka değil hak olmalıdır. İnsanın kendine bakmasının ücreti olmalıdır. İnsanın toplum için devleti için çalışması insanın kendini geliştirirken ki potansiyelinin tasarrufudur. Potansiyelini toplumunda gelişmesi adına paylaşmasına yönelik, bir harcırah düşünmemiz gerekmektedir. Son olarak derken ütopyaya uzun bir yolculuk hali aldı. Ama bu doğru, gelişmiş ülkeler bu felsefede olmasa da bu doğrultuda sosyal toplum gelişmesi içindedirler. Yoksa insan çoluk çocuğuyla niye umut yolculuğuna denizleri aşmaya kalksın. Biz sokaklarımıza bekçi tahsis ederken gelişmiş ülkeler sahillerine sahil güvenlik tahsis etmek zorunluluğunda. İnsanlık için hepimiz sorumluyuz. Kaçamayız.

2. son olarak sosyal yönde gelişme sağlanmazsa sosyal gelişmeyi sağlamak için yapılan fiziki yapısal gelişme olan ulaşım hastane hatta eğitime yönelik gelişmede fayda getirmiyor. Onca üniversite açıldı yollar yapıldı hastaneden önce adliye binalarına bağlantı için. Sorunlarımız çözüldü mü yoksa misli katlandı mı? Katlandı çünkü sorunlarımız çözülmediği için maliyeti yine boynumuza yük oldu. Yani vatandaşa plan lazım değil pilav lazım derken plan sosyal yönde insanın kendi kendini geliştirmesine yönelik olmalıdır. İnsanı da kendinden ziyade başkası olarak geliştirmeye kalkarsan o başkası olur.  İster din adına olsun isterse çağdaşlık adına olsun. Devlet vatandaşının kendini geliştirmesini sağlarsa kendi ebediyetinde sağlamış olur.

Uzmanı müdür çağırdı. 1. Memur yine her zamanki serzenişte iyi niyet duasını tekerleme etti. 2. Memur bende bu yazı için noktayı koydum. Sessiz sedasız çalışıyormuş gibi bir havada.

 

 

 

( Yeniden Bekçi Alımı başlıklı yazı Naki Aydoğan tarafından 13.03.2019 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.