Rüzgârın Görevidir Gönlü Alıp Uçurarak Aşkla Buluşturmak

 

   Anlamlar manalar bulmak için kitapları karıştırırken, elimde kalemim bir şeyler yazıyor. Neler yazıyorsun kalemim dediğimde, aklında gönlünde biriken anlamları manaları sayfalara döküyorum, başka insanlarda faydalansın diyerek. Öpüyorum kalemimi gözyaşlarımla. Kalemim Mevla’mdan sonra ikinci sırdaşım… Elimde bir tespih gibi değil taşırım gönlümde kalemimi. Beni sıkboğaz etmez boğmaz yük olmaz gönlüme, ben hazır olunca yazar hazır olmayınca susar, arada bir silkeler haydi yazmaya der, hazır değilsem bekler anı zamanını… İnsanın sevdiği gönlüne ağır ve yük gibi gelir mi? Gelmez tabii ki…

 

   Bazen kızarız rüzgâra sert estiği için, rüzgârın görevidir alıp savurmak buluşturmak uzakta kalanı alıp buluşturmak, esmese rüzgâr savrulmazsa yapraklar, savrulmazsa gönüller aşk rüzgârıyla nasıl buluşacak gönüller, aşk nasıl gelecek bir anda, o anda nasıl gönüller savrulmuş gibi daldan dala savrularak varacağı durağını, buluşacağı gönlü nasıl bulacak? O an insanı boşlukta sevinç içinde havalara kim uçuracak? Rüzgâr işte alır bir anda savurur buluşturur aşkla, bu açıdan bakmak, açımızı gönlümüzü yeniden gözden geçirerek bu bakış açısıyla doldurmak gerek…

 

   Garipsemeyin az düşünün bana hak vereceksiniz eminim… Kendi elimizle kalbimizi toprağa gömsekte rüzgâr uçarken toprağı savrularak alır uçurur, kalbimiz görünür olur! Ya da yağmur dolu bulutları Rabbim rüzgâra emir verir getirir, rahmeti bol yağdırır Rabbim, sel olur alır kalbini gömdüğün toprağı götürür sel, kalbin yine görünür olur meydana çıkar aşkta bulur, birde bu bakış açısıyla bakın…

 

   O an aşk gelir bulur, bir telaş heyecan başlar, yüreğin yangın yerine döner, ateşin çıkmıştır bin beş yüze sanki karşıda o güzel olanı sana yâr olanı görünce sanki kalbin bin beş yüz voltla elektrik vermiş gibi,  ayaklarının altında ateşler yanarak seni yaktığını sanırsın tatlı bir huzurla havalarda uçarsın, sen artık sen değilsin bir bahar esmiştir, çiçekler üzerine yağmıştır, her şey kaybolur aşk ve o yâr karşında vardır. Aklında ne varsa yok olmuştur, gönlün yıkılarak yeniden saraylar kurulmuştur, dünya değişmiştir… Bir sokak satıcısı gibi sanki aşkı ararken bulmuşsun ve dünyalar cennetler senin olmuştur, birde bu bakış açısıyla bakın, bakın ama gönül gözüyle bakın ve bana yazın, vesselam, selamlarımla.

 

Mehmet Aluç

 


( Rüzgrın Görevidir Gönlü Alıp Uçurarak Aşkla Buluşturmak... başlıklı yazı kul mehmet tarafından 13.03.2019 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.