Hani gerçek yüzler, samimi diller… Mesele Allah’a kul olmaksa, bu yarış neden, dünyaya yayılma neden? Eğer para cepten cebe dolaşıyorsa, yedikçe yine acıkıyorsak, neye sahipsek hemen bıkıyorsak, neden fazlasını amaç ediniyoruz? Neden israf etmekte yarışıyoruz? Hangimiz hangimizden üstün ya da fazlasına değer ki? Her fazlalık aslında, o kadar çok bedel ve ağırlık değil mi? Gözden, nazardan kim kurtulabilir, daha fazla acı değil mi? içsel varış, kalbi alış, bizden gitmeyene ruhumuzu salış ve sonuçta içtenliğimiz, değişmeyen duygudaşlığımızın daim olması gerekmez mi? 


Var ya da yok… Arasında kalır insan. Sürekli gider gelir bu yüzden, hareket halindedir. Durursa hayat biter, boya solar, güneş karanlığa tutulur, göz görmüyorum der… Tanıdık bir şeyler arar! İşte alışkanlıklar, şah damarından hayatı tehdit eden, yaşamı sınırlayan, zengin iradenin-Allah’ın mucizesi!   Biz yaşıyorsak, kendimizin gücüyle değil, asla… Yok olmak o kadar kolay ki! Ancak biz görmüyoruz, biz işitmiyoruz, illaki biz garanti arıyoruz!.. 


Madem formülü bu kadar basit neden karmaşık gibi geliyor bize, neden semboller sırra kadem basıyor? Neden süsleme meraklısıyız… Şu sanat, sanatçılar… Neden düşünmeden süslüyorlar, ne kadar karmaşık gelse yaptıkları daha fazla değer kazanıyor? İllaki sır mı lazım, illaki çözmeye zaman bol mu? Oysa ömür o kadar kısa ki… Hani diyoruz, beş sene önce falanca emekli oldu, yıllar ne çabuk geçmiş, hani o kadar zaman içinde ne yaptık ki? Koca boş mu?  Hala karmaşık-gizi çözmeye mi çalışıyoruz? Ne sır ol, ne sırrını çözmeye çalışmasınlar, hem sana hem de başkasına yazık değil mi ya…


İşte Kur’an, işte sünnet… Taklit et, yaşa… Sorularının her cevabı içinde! Hiç bir karmaşa yok! Hem Allah’tan başka kime güveneceksin ki? O her zaman yanında değil mi? Seni duymuyor mu? Bunda tereddüt etmek de neden? Ya Allah’a iman edeceksin, ya da karmaşıklığı çözemeden öleceksin, sürüneceksin… Bu kadar basit dengede, yüzlerce metreden yürüyen cambaz olmaya gerek var mı? hadi yürüdün diyelim ne kazandın? neymişsin abi deseler ne olur ki? İki dakika sonra karmaşıklığın içinde seni yok ederler, gözlerinde hiçbir değerin de kalmaz. 


Sorularını sömürene karşı ilminle kullan ve enerjini Allah’a ibadetle geçir. Dosdoğru ol, Allah’a yalan söyleme! Ya Allah’a inandım de ve böyle yaşa, ya da isyan et, karmaşıklığın içinde boşu boşuna gez dur dünyada!  Neysen ne, safın belli olsun, sır olmayın…


Saffet Kuramaz  

( Sır Olmayın Yar Olun başlıklı yazı safdeha tarafından 12.03.2019 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.