Yıllar önce TBMM'ne engellilerin milletvekili olarak girmesi için aday gösteren AK Parti bir ilki başlatmış ve sonuçta görme engelli Lokman Ayva ile bedensel engelli Gürsoy Erol'un milletvekili olarak meclise girmelerine neden olmuştu.

Engelliler milletvekili olarak meclise girmiş ve bu olay her seçimde de devam etmişti. Gelgelim yerel seçimlerde her nedense engelliler ne ilçelerde, ne illerde ne de büyükşehirlerde belediye başkanlığına aday gösterilmiyordu.

Engelli camiasında her seçim döneminde birçok arkadaşımız değişik partilerden gerek belediye başkanlıklarına gerekse de meclis üyelikleri için başvuru yaparlardı. Aday adaylığı için başvuru yapan engelli arkadaşlarımızdan ancak birkaçı (ki Türkiye genelinde bu sayı iki elin parmaklarını geçmeyecek kadar azdı) meclis üyeliklerine alınırdı. Çoğunluğu ise listelere dahi alınmayarak hayal kırıklığı yaşardı.

Kesin aday listeleri açıklandığında her defasında büyük bir sevinçle, umutla aday listelerinde engelli arkadaşlarımızın adını arar dururduk ve sonunda hüsrana uğrardık.

Engellilerin yaşadığı bu hayal kırıklığı artık son buldu. Artık bu defa hüsran yerine umut dolduk. Önümüzdeki 31 Mart da yapılacak olan Mahalli İdareler Genel Seçimlerinde Türkiye’de bir ilk daha yaşanacak.

Genel seçimlerde AK Partinin yaptığı öncülüğü bu defa yerel seçimlerde CHP Partisi yaparak Av.Turan Hançerli’yi İstanbul’un Avcılar İlçesinde Belediye Başkan Adayı olarak gösterdi. Yaşanan bu olay ülkemiz açısından özelliklede engelliler açısından büyük bir önem taşımaktadır.

AK Partinin engelli milletvekili adayı göstermesinden sonra diğer partilerinde göstermeye başladığı gibi bundan sonraki yerel seçimlerde diğer partilerinde engellilerden aday göstereceğine inanıyorum.

Hangi partiden olursa olsun engelli arkadaşlarımızın aday gösterilmesi ve seçilmesi hepimizin gurur kaynağımız olduğu gibi aday gösterilmemeleri ile seçilememeleri de hüsranımız olmuştur. İnanıyorum ki seçimde de Av.Turan Hançerli arkadaşımız seçilerek göreve gelmesiyle Türkiye siyasi tarihinde yerini alacaktır.

Türkiye Sakatlar Derneği Genel Başkan Yardımcılığı başta olmak üzere birçok sivil toplum örgütünde aktif yöneticilik ve üyelik yapan, engelli haklarının ve toplumsal sorunlarının onurlu hak mücadelecisi olan Av.Turan Hançerli’yi yıllar önce Türkiye Sakatlar Derneği Malatya Şubesi Başkanlığı yaptığım günlerde tanışmıştık.

Türkiye Sakatlar Derneği çatısı altında omuz omuza birlikte mücadele verdiğim değerli arkadaşım dostum Av.Turan Hançerli ile derneğimiz fesh edildikten sonra da diyalogumuz kopmayarak devam etmişti.

Geçirdiği kazadan sonra engelli hakları için oldukça yoğun bir çaba gösteren Turan Hançerli, Türkiye'nin 65 noktasında şubesi bulunan ve kamu yararına çalışan Türkiye Sakatlar Derneği'nin Genel Başkan Yardımcılığı görevinin yanı sıra Türkiye Sakatlar Konfederasyonu Hukuk'tan Sorumlu Genel Sekreterlik görevini de yürütmektedir.

Denge ve Denetleme Ağı Kuruluşu, Yürütmesi ve Temsilinde aktif rol üstlendi. Birleşmiş Milletler Ekonomik Sosyal ve Kültürel Haklar Sözleşmesi kapsamında engelli sivil toplum örgütleri olarak “Gölge Rapor” hazırlanmasında görev aldı ve bu raporla ilgili İsviçre BM nezdinde farkındalık/lobi faaliyetlerinde bulundu.

Engelli Hakları, Ayrımcılık ve Örgütlenme konularında 150'yi aşkın seminer ve panel konuşması yaptı. Ayrıca engelliler ve engelli dernekleri adına Danıştay ve yerel mahkemeler nezdinde gönüllü olarak onlarca dava takip etti.

Başta, 85 bin engelli ve yaşlıyı icra ve davalardan kurtaran 18.01.2017 tarih ve 6770 sayılı yasanın 6.Maddesinin yasalaşmasında aktif rol oynadı. Ayrıca, birçok yasa değişikliğiyle ilgili TBMM ve Parti Grupları nezdinde savunuculuk faaliyetlerinde bulundu.

Türkiye’de engelli hareketinin ortaklaşması ve hak temelli çalışmalar yapmalarını teşvik etti. Engellilerin defalarca yurt genelinde ortak basın açıklamaları ile toplantılar yapmasını sağladı.

Türkiye Sakatlar Derneği başta olmak üzere Federasyon ve Konfederasyon adına TBMM nezdinde görüşülen yasalarla ilgili görüş, öneri ve yasa tasarısı teklifi hazırladı.

Avrupa'da İngiltere, Almanya, Belçika, İsviçre, Hollanda Bulgaristan ve Yunanistan'da bulunup, engelli hakları alanında gözlem yapma fırsatı buldu ve birçok çalışmada aktif olarak görev aldı.

Sözün özü olarak, saymakla ve yazmakla bitmeyecek kadar meziyeti olan Av.Turan Hançerli arkadaşımız bu ülkede engelliler camiasında rol model olarak gösterilen sayılı kişilerden bir tanesidir. Bu hizmet yarışında da başarılı olacağına inanıyorum. Kazandığı takdirde bir engelli insanın ilçesinde yaşayan engellilerin sorunları için üreteceği çözümleri, yapacağı faaliyetleri hep birlikte göreceğiz. Bununla beraber diğer bir konu ise ülke nüfusu içerisinde teşkil ettiğimiz %12.29 oranı kadar dahi temsil edilme imkânı tanımayan siyasi partiler ne zaman bu hatadan dönecektir. Hani Anayasa’da eşitlik vardı, hani Anayasa’da pozitif ayrımcılık vardı? Ne oldu bunlar sadece kağıt üzerinde kalsın diye mi çıkarıldı?

( Türkiye Tarihinde Bir İlk Daha Yaşanıyor başlıklı yazı AliHaydar tarafından 7.03.2019 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.