BAŞKENTTE GAZİANTEPLİLER DERNEĞİ

          Ahmet AYAZ

          Gaziantep Zafer Gazetesi 5 Mart 2019

         ……………………………………….

 

        Başkentte 1989 yılından bu güne kadar faaliyetlerini, Gazi Mustafa Kemal Bulvarı 53/8 Çankaya Ankara adresinde başarı  ile sürdüren Gaziantepliler Derneğinin yönetim kurulu yenilendi. 17 Şubat 2019  tarihinde yukarıda bahse konu adreste bütün üyeler toplandı ve yönetim kurulu yenilendi. Yönetim kurulu aşağıdaki isimlerden  oluşmuştur.

Başkan, Mehmet Şevket İspir. Başkan Yardımcısı Mustafa Akpolat, Adnan Tatar. Genel Sekreter Mehmet Yılmaz. Sayman Ekrem Karacan. Kadın Kolu Başkanı Tülay Köksoy.. Üyeler Selma Tamer, Mustafa Kaya, Onur Dalkılıç. Bu derneğin İlk kurucu üyesi ve ilk başkanı Prof.Dr. Hilmi  Çeviker. Kurucu üyeler emekli Danıştay üyesi Fazıl Kafadar, İş adamı  Zeki Samlı, Enver Düveroğlu,  Milli Adlet Muharrem Dalkılıç, Her yıl 25 aralıkta kutlama günü düzenlemekte olan dernek, Gaziantepli 40-50 civarında üniversite öğrencilerine burs vermektedir. Ben önce bu derneğin kurucu üyelerini ve başkanını sevgi ve saygı ile selamlıyorum.

 

       Ayrıca ben de Bir Gaziantepli olarak buradan, Ankara’da Gaziantep’i unutmayan ve Gazi Şehri başkentte temsil eden bütün hemşerilerimi kutluyorum ve yeni yönetime başarılar diliyorum, Ayrıca ömrümün çoğunu birlikte  geçirdiğim, manevi kardeşim, çocukluk arkadaşım ve bu derneğin 9 Başkanı, Mehmet Şevket İspir’e başarılar ve  bu yönde başarılı, çalışmalarının   devamını diliyorum. Keşke ben de aranızda olsam diyorum, ama gönlüm Ankarada. Kendilerine, aşağıdaki “Gaziantep Başka Güzeldir” isimli şiirimi de Ankara’daki Gaziantepliler derneğini yaşatan hemşerilerime hediye ediyorum, Bir defa daha selam sevgi ve saygılar diyorum.

GAZİANTEP BAŞKA GÜZELDİR

Övsem de az olur Anadolu’mu,
Fakat Gaziantep başka güzeldir.
Edirne mi desem yoksa Bolu’mu,
İnan Gaziantep başka güzeldir.

Adana komşu il içinden geçtim,
Kahramanmaraş'ın suyundan içtim.
Malatya’dan kaysı fidanı seçtim,
Gaziantep daha başka güzeldir.

Mersin de çok olur ünlüdür muzu,
Sülün gibi besler gelini kızı.
Erzin suyu koymaz böbrekte sızı,
Gaziantep daha başka güzeldir.

Antalya güzeldir turist eylenir,
İstanbul ki dünyalarda söylenir.
İşte benim anadolu’m böyledir,
Fakat Gaziantep başka güzeldir.

Amasya’da olur elmanın alı,
Afyonun kaymağı, başkent’in balı.
Bursa’da dokunur ipekli halı,
Gaziantep daha başka güzeldir.

Konya ili derler ulumu ulu,
Bu şehirden geçer İslam’ın yolu.
Gelmişi geçmişi evliya dolu,
Yûşa’nın Türbesi başka güzeldir.

Rize ile Çarşamba’nın tütünü
Sağlam olur Kayseri’nin keteni.
Şehitkâmil, Şahinbey’in vatanı,
Gaziantep daha başka güzeldir.

Ayaz’ım ben hayal ile uçarım,
İlden ile, köyden köye göçerim.
Altmış yedi il içinden seçerim,
Gaziantep daha başka güze

Ahmet  AYAZ

YÖRE DERGİSİ
YIL.2 SAYI. 6 MAYIS

( Başkentte Gaziantepliler Derneği başlıklı yazı Ahmet AYAZ tarafından 5.03.2019 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.