Kadın kelimesine ne çok anlam sığdırdık kendi dünyamızda. Kişilik olarak olsun özveri olarak olsun o kadar farklı kadın var ki çevremizde.  Kendimce bunları gruplandırmak istedim. Bakalım siz hangi gruptasınız? Baştan söyleyeyim, biz herkesi olduğu gibi sevecek olgunluğa ulaştık. Her biri hayatımıza renk katan, başımızın tacı kadınlar… Kimi on puanlık kadın, kimi yüz…


  • Anaç Kadın: Bunlar küçük yaştan itibaren kardeş büyütmeye, annesine ev işlerinde destek olmaya alışkın kadınlardır. Evlendiklerinde de kendi çocuklarına dikkat ettikleri kadar yakınlarının çocuklarına ve ev işlerine de yardımcı olmaya, fikir vermeye, hatta daha ileri gidip ellerinden geldiğince destek olmaya çalışırlar. Oturmaya gitse fasulye ayıklayan, dur şu çorbanı ben karıştırayım, sen çamaşırlarını seriver” diyen kadınlardır. Yaptıkları yardımlardan mutlu olur, karşılığında bir şey beklemezler. Herkesin aradığı, güven veren türden kadınlardır. Gittiği yeri mutlu eden kişilerdir.
  •  

     

  • Prenses Kadın: El bebek gül bebek büyüyen kadınların en çok kullandığı sözler “Hiç anlamam, yapamam, uğraşamam” gibi kelimelerdir.  Vakti müsait olanlar bile evini temizlemeye kendisine yardımcı alır. Bedenen ve zihnen yıpranmaktan kaçar. Süslerine, giyimlerine dikkat ederler. İltifattan hoşlanırlar. Meseleler üzerinde yüzeysel konuşurlar, düşünmeyi, felsefeyi sevmezler. Unuttuğu kol çantasını dahi ardındakilerin fark edip teslim ettiği tiplerdir. Çayının şekeri yoksa kalkıp almak yerine getirmek yerine birisine seslenen tipler bu gruba girer. Armut piş, ağzıma düş diye düşünenler bu gruptadır.
  •  

     

     

  • Şaşkın Kadın: Boşluktan yeni yeni icatlar çıkaran, durup dururken iş olsun diye gereksiz işlerle uğraşanlar bu gruba girer. Günlere katılmaktan, çocuğunun her gelişimi ve sıradan hareketi için parti veren, kendince önemli kabul ettiği günleri abartmaktan hoşlanan tiplerdir.  Gösteriş yapmayı sevdikleri için kusursuz olmaya gayret gösterdikleri gibi kusur bulmada da üstlerine yoktur. Ev perdelerini, koltuk takımlarını değiştirmek onlara büyük huzur verir. Çabuk sıkılırlar. Vatana millete hiç hayrı dokunmayanlar bu gruba girer.
  •  

     

  • Bilmiş Kadın: Bunlar özellikle ikili konuşmalar, kulaktan dolma bilgilerle öğrendikleriyle konuşarak etrafındakilere ahkâm kesmeyi sevenlerdir. Bilginin doğru ya da yanlış olmasından çok karşısındakinin uygulayıp uygulamayacağına odaklanırlar. Kendisine akıl danışılması hoşlarına gider. Çok konuşurlar. Bilmediği hususu belli etmemeye çalışan tiplerdir. Televizyon izlemeyi ve oradan duyduğu bilgilerle yaşamını sürdürmeyi amaç edinenler bu gruba girer.
  •  

     

     

  • Uyuşuk Kadın: Hiçbir işi vaktinde yapamayan kadınlardır. Plansız hareket ederler. Öğleye kadar yatmaktan, günlük işlerini dahi halledemeyenler vardır. Kaşını aldırmak için bir gününü kuaför için ayıran, akşam yemeğini vaktinde hazırlayamayanlar bu gruba girer. “Hangi bir işi yapayım? Nasıl yetiştireyim?” gibi cümleleri vardır. Yapacakları iş gözlerinde çok büyür, telaşlanırlar. Ağır hareketleriyle insanı krize sokan tiplerdir. Genellikle ev halkının yardım ve destekleri sayesinde yaşamları kolaylaşır.
  •  

     

  • Becerikli Kadın: On parmağında on marifet olan kendi işinden başka konu komşusuna da yetişen kadınlardır. Evi daima temiz tertiplidir. Bunlar genellikle kışlık hazırlıklarda dahi yakınlarına yardım eden, her yeni doğana bir yelek ören, her vefata bir Yasin-i Şerif okuyabilenlerdendir. Genellikle ertesi günün yemeğini akşamdan ya da sabah erkenden hazırlayan, misafir için her daim pasta böreği olanlar bu gruba girer. Yeni şeylerden öğrenmekten kaçınmaz, korkmazlar. Araştırmacıdırlar. Her şeye vakit bulmayı başarırlar.
  •  

     

  • Kaprisli Kadın: Kendisine hediye edilenleri dahi beğenmeyen, her işte kusur arayan tiplerdir. Bağırıp çağırmaktan hoşlanırlar. Teşekkür etmek en az kullandığı söz kalıbıdır. Sürekli ilgi çekmeye çalışırlar. Dünyanın kendi etrafında döndüğünü, insanların kendisine hizmet için yaratıldığını sanırlar. Eşini, kendisini, çocuklarını başkalarıyla kıyaslamaktan hoşlanır. “Ayşe’nin kocası ne almış? Bak arkadaşına nasıl başarılı!” diyenler bu gruptadır.
  •  

     

  • Model Kadın: Hangi işe elini atsa başarabilen, etrafındaki herkese örnek gösterilen kadınlar bu gruptadır. Bunlar evinin işini, çocuklarının eğitimini dört dörtlük yapma gayretinde olup sosyal ilişkileri de iyidir. Tarla işinden, tamir işinden, alışverişten anlayan, tasarrufu seven kadınlardır. Etrafta herkesin model aldığı genellikle mütevazı tiplerdir. Onları yüzüne övmek utanmalarına vesile olur.
  •  

     

  • Ezik Kadın: Değerini henüz anlayamamış, kendini herkesten aşağı görmeye meyilli kadınlardır. Yaptığı işi beğenmeyen, görünüşünden, konuşmasından, yaşamından dahi şikâyet eden, kendine güven duygusunu yaşamamış olanlar bu gruba girer. Daha çok “Ben yapamam, beceremem,” ifadeleriyle kendilerini gösterirler. Mutlu olduğunda kendi kendine nazar edeceğine inanan pofpoflanma ile işlerini yürütebilen tiplerdir. Sevdikleri için saçını süpürge ettiğine, hayata çile çekmeye geldiğine inanır.
  •  

     

  • Kurnaz Kadın: Bildiği halde işten sıyrılmak için bilmediğini iddia edenler bu gruba girer. Mecbur kalmadıkça kendilerini yormazlar. Hayat onlar için piknik alanı gibidir. Bir gününü çeşitli şekillerde dinlenerek geçirseler dahi şikâyetleri olmaz. Birçok işten kendini kurtarmak için görev vermeyi, sorumluluk yüklemeyi, yönetmeyi severler. Etrafında çok sevilmeyen ama sözü dinlenip idare edilen tiplerdir. Eşini, çocuklarını oturduğu yerden idare edenler bu gruba girer. Cilveli, aşırı süslü ve samimiyetten uzak olurlar.

  •  

         Hangi gruptansınız, ya da hangi gruptan daha çok tanıdıklarınız var bilemiyorum ama kadının olmadığı bir hayat düşünülemez. Bu vesile ile 8 Mart Dünya Kadınlar Günü yaklaşırken Dünya Kadınlar günü kutlu olsun diyorum.



     

    ( Hangi Çeşit Kadınsınız? başlıklı yazı F.Ç.Kabadayı tarafından 5.03.2019 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
    Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.