Siz siz olun bu konuda karşınızdaki ile çene çalmamaya gayret edin. Laf olsun torba dolsun diye ortaya karışık bir şeyler konuşacaksanız, insanların canını da, ruhunu da sıkarsınız diyeyim size... Benim böyle bazı tanıdıklarım var gerçekten beni zaman zaman bunaltıyorlar...

Çene çalmak bir nevi de hırsızlık oluyor aslında... Tabi ki karşınızdaki insandan maddi bir varlık götürmüyorsunuz ama, en kıymetli şeyini, zamanını çalıyorsunuz adamın. Belki karşınızdaki insan kibarlığından bunu size söyleyemiyor, hissettiremiyor...

Çok abarttığınız zaman çene çalma olayını, dedikoduya da giriyor, gıybete de giriyor konuştuklarınız bazı durumlarda... Karşınızda bilgili, kültürlü, efendi, samimi bir insan varsa, amenna, ona bir şey diyeceğimiz yok haliyle... Ama içi boş olup da sadece demagoji yapılıyorsa ortamda, insanda haliyle bayağı bir sıkılıyor, hafakanlar basıyor...

Verin cezayı karşınızda çene çalanlara, çıkartın hayatınızdan bir müddet, onlar kendilerini düzeltene kadar, altı ay konuşmayın. Baktınız yine hal ve tavırlara, boş konuşmalara devam ediyorlar, bu sefer müebbete mahkum edin, kesin her türlü ilişkinizi, sonrasında onlar düşünsünler...

Her zaman bilgi ve kültür konusunda kendinizden üstün olanlar ile daha fazla beraber olmaya bakın. Onlarda ukalalık da yoktur. Gerçek bilgi ve kültür ile donanmış insan aynı zamanda alçak gönüllü ve samimidir de... Korkmayın böyle insanlardan...

Dil bu, bazı zaman tatlı söyler, bazı zamanda acı söyler. Türkçe'mizde ki güzel bir deyimdir. ''Dilin Kemiği Yok.'' derler... İnsan, her aklından geçeni söylememeli ki sonra geri dönülmez hatalara düşmesin. Bilgi sahibi olmadan fikir sahibi olmak, olmaya çalışmak, her zaman kişiyi sıkıntıya sokacaktır, bundan uzak durmak en akıllıca yoldur...

( Çene Çalmak Altı Aydan Başlar Müebbete Kadar Gider başlıklı yazı AhmetZeytinci tarafından 3.03.2019 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.