Deneme / Hayata Dair Denemeler

Eklenme Tarihi : 24.02.2019
Okunma Sayısı : 879
Yorum Sayısı : 0

     Okur, yazar ve satar olmak

     Diş hekimi, tuttuğu balığın önce dişine bakarmış”

     Çekmek veya tedavi etmek için değil elbette.

Mesleği, ilgisi, bilgisi gereği gayrı ihtiyari bir davranıştır bu.

Ben de hem okur hem de yazar olunca; caddedeki, lokantalar, kunduracılar, aksesuarcılar pek dikkatimi çekmez. Kitap, kültür, sanat, müzik, teknoloji dünyasına hitap eden bir mekân ise

daha farklı bir gözlemle yaklaşırım.

Bir gün kitapçıya uğramıştım. Aradığım kitabı bulamayınca; “hem yoğun bir kitap okuruyum hem de yazarım. İnsan tanıdığı bir nesneyi daha bir istekle önerir, satar. Yayınlanmış ve yayınlanacak olan kitaplarım var. Eğer okumaya vaktiniz ve ilginiz varsa hediye edebilirim” dedim.

 ben sadece satıcıyım, okur değilim” diye cevapladı. Tebessüm ettim. Bizimkisi bir öneriydi, ne diyebilirim ki. Ama şunu da düşünmeden edemedim: 

TV de izleriz bazen, narkotik polisi, uyuşturucu madde satanları yakalar ve sorgular.

Çok ceza almamak için klasik ve sözde masum cevapları vardır:

abi, gözüne gurban, ben satıcı değilim, sadece içiciyim

     Ne yapalım, yaşamın gerçekleri ve dengeleri böyle kurulmuş. Bahane midir, sığınmak mıdır,

Geçersiz bir savunma mıdır? Yargılamak bize düşmez.

Ben satıcı değilim, ama hem okuyor hem de yazıyorum. Tercihlerimden memnunum.

Sadece tacirlikle yetinenlere de “iyi satışlar” diliyorum.

     24.02.2019

    Ali Rıza Malkoç

   #armozdeyis

( Okur Yazar Ve Satar Olmak başlıklı yazı Ali R.MALKOÇ tarafından 24.02.2019 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.