En büyük yanılgılardan biridir ve şirk kokan bir cümledir bu... Hele de içki içerken ya da adına yumuşatılarak hovardalık denen, aslında gerçekte zina olan eylemi yaparken arkadaşlarınız tarafından size altın tepside sunulan bir cümledir...

Meşhur bir atalar sözümüz var, bir çok kişi bilir ''Her koyun kendi bacağından asılır.'' Bu durum ayetlerde ve çeşitli hadislerde de altı kalın bir şekilde çizilerek insanların dikkat kesilmesi istenmiştir. "Hiç bir günahkar, başkasının günahını çekmez. Eğer yükü ağır gelen kimse onu taşımak için (başkalarını çağırsa) onun yükünden hiç bir şey (alınıp) taşınmaz. Akrabası dahi olsa (kimse onun yükünü taşımaz)." FATIR SURESİ...

Günah ve sevap yaşadığımız her saniye her dakika karşımıza çıkacaktır. Önemli olan günahı ve sevabı aklımızı kullanarak ayırabilmektir... Kendimizi ve aile efradı mızı günahlardan ne kadar sakındırır isek, ahiretteki derecelerimiz de o derece yükselecektir...

Peygamberler bütün günahlardan arındırılmışlardır, onlar Allah'ın terbiyesi ile olgunlaşmışlardır... Biz kullar ise günahkar varlıklarız... Sevgili Peygamberimiz Hazreti Muhammed sav. söyle buyurmuştur. ''Ebu Eyyub (radıyallahu anh) anlatıyor: "Resulullah (aleyhissalâtu vesselâm) buyurdular ki: "Eğer siz hiç günah işlemeseydiniz, Allah Teâlâ hazretleri sizi helak eder ve yerinize, günah işleyecek (fakat tevbeleri sebebiyle) mağfiret edeceği kimseler yaratırdı." [Müslim, Tevbe, 9, (2748); Tirmizî, Da'avât 105, (3533).]''

Tövbe kapısı her ne kadar son nefese kadar açık olsa da yine de işlediğimiz günahların çokluğu sebebi ile tövbeleri son nefese bırakmamak en akıllıca yapılacak işlerden birisidir... Kıyamet Gününde Kula Beş Şey Sorulmadan Mahşer Yerinden Adım Atmasına İzin Verilmez...

Ebû Ya’lâ… İbn Ömer’den rivayet etti ki; İbn Mes’ud şöyle demştr: “Adem oğluna beş şeyin hesabı sorulmadan kıyamet gününde ayak­larını ileri atmasına izin verilmez. (O beş şey şunlardır:)

1-Ömrünü nerede tükettin?

2-Gençliğini nerede çürüttün?

3-Malını nereden kazandın?

4-Nereye sarf ettin?

5-Öğrendiklerinle ne kadar amel ettin?”

Allah hepimizin yar ve yardımcısı olsun. Kendimiz, çocuklarımız, yakınlarımız, akrabalarımız ve milletimiz için dua edelim. Ayet-i kerimede Yüce Rabbimiz şöyle buyuruyor: “(Resûlüm!) De ki: Duanız olmasa, Rabbim size ne diye değer versin?” Selam ve dua ile...

( Günahını Ben Çekeyim başlıklı yazı AhmetZeytinci tarafından 24.02.2019 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.