Deneme / Hayata Dair Denemeler

Eklenme Tarihi : 20.02.2019
Okunma Sayısı : 975
Yorum Sayısı : 1
İNSANOĞLU VE BIRAKTIĞI İZLER

     Söyleyecek yerinde ve haklı bir sözü olmayanlar, başka kimlikleri ve güçleriyle arz-ı endam etmeyi tercih ederler.
Bu aslında niyetin dışa vurumudur bir bakıma.
Ezikliği, boşluğu, kofluğu, densizliği kapatma çabasıdır aynı zamanda.
Toplumdan bir şey alamadığı gibi, verebileceği bir şey de kalmamıştır ona göre.
Kaba kuvvetle, küfürlü bir lisanla, sınırlarını çizmeye, alanını genişletmeye, varlığını korumaya çalışır kendince.
Böylesi tercihleriyle; belgesellerde izlediğimiz gibi boğuşan yaratıklardan, sınırlarını ve hakimiyet alanını idrarıyla işaretleyen canlılardan farkı kalmaz.
Kokarcanın pis kokusunu silah olarak kullanmasına benzer bir eylem, insanoğluna yakışmaz.
Oysa ki, mükemmel bir duygu, düşünce ve bedenle yaratılmış insanın, hak ve ödevleri tarif edilemeyecek kadar yücedir.
Sığ, çiğ, anlamsız, tutarsız, mide bulandıran söz ve tavırlar, tedavisi zorlaşan davranış bozukluğuna sürükler insanı.

"Merdi kıpti şecaatin arz ederken sirkatin söyler"
Sözüyle anlatılmak istenen:
"Kişi hünerini anlatırken, çirkefliğini ele verir" dir.
Bu duruma düşmemek, düşenlerin de elinden tutmak
toplumsal bir sorumluluktur.
İzimiz,özümüz, sözümüz, mirasımız insani olmalı değil mi?
20.02.2019
Ali Rıza Malkoç
#armozdeyis
( İnsanoğlu Ve Bıraktığı İzler başlıklı yazı Ali R.MALKOÇ tarafından 20.02.2019 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.