Geçmişte belki babanız ya da anneniz size ''Senden adam olmaz.'' gibi bir cümle kurduysa bile, siz çocuklarınıza sakın böyle bir cümle kurmayın... Adamlık ya da adam olamamak öyle tahsil ile ya da zenginlik ile, dersler ile ilgili bir şey değildir...

Mümkündür, çocuğunuz belki ilkokulda ya da orta lise tahsilinde pek de parlak bir öğrenci olmayabilir. Ne çıkar bundan. Çalışmayı sevmiyordur, derslere odaklanamıyor belki, o derse giren öğretmeni sevmemiş de olabilir... Ona ön yargı ile yaklaşıp da adamlık konusunda ders vermeye kalkmayın. Gün olur devran döner, bakarsınız aklı başına gelir üniversite tahsilinde çok başarılı bir öğrenim hayatı olur da iyi bir meslek sahibi olarak şakır şakır para kazanmaya başlar...

Çocuklar ilkokula başladıklarında değişik bir ortam girerler ilk defa, hele de öncesinde sokaklarda oynamaya çok alışmışlarsa, ders çalışma işi çok zorlayabilir, çocuklarımızı... O nedenle sürekli azarlama yoluna gitmeyin. Kafasına vura vura ders çalıştırmaya kalkmayın... Hele hele kelime ve cümleleriniz ile dövmeyin çocuklarınızı...

Derslerine bakarak asla değerlendirmeyin çocuklarınızı... Onlara önce vatan sevgisi, Allah korkusu, peygamber sevgisi, Türklük ve Müslümanlık bilinci aşılamaya çalışın... Haram nedir helal nedir bunları öğretin ki yarın karşımıza silah kaçakçısı, beyaz kadın tüccarı, rüşvetçi devlet memuru, vatan haini bir asker olarak çıkmasınlar...

Bizler sanki ilkokul, ortaokul yıllarında çok mu çalışkandık? Sokaklarda haylazlıklar yapmadık mı her birimiz? Komşu bahçelerin elma kiraz ağaçlarına dalmadık mı? Biz bu yaşa gelip de kötü insan olmadıysak, onlarda olmazlar merak etmeyin. Gurur duyacağımız evlatlar yetiştirmek her zaman boynumuzun borcu olmalı toplumumuza karşı...

( Sakın O Cümleyi Kurmayın Çocuklarınıza başlıklı yazı AhmetZeytinci tarafından 16.02.2019 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.