Sevgili Dostlar,

    İyi ya da kötü, güzel ya da çirkin gibi tanımlamalar oldukça çok kullanılmakta. Ama kime göre neden iyi veya kime göre neden kötü olduğu taraflarca kabulde zorlanılan tanımlamalardır. Bir sanat eseri düşünelim, bu esere farklı kişiler bakmış olsun. Eseri nasıl buldukları sorulduğunda her birinden farklı cevaplar alınacaktır. Aslında hepsi de kendine göre doğru bildiği cevabı vermişlerdir.

    Bir zemine büyük ölçekte 6 rakamı çizilmiş ve rakamın her iki tarafına üst ve altına gelecek şekilde iki kişi dikilmiş. Zeminde yazılan rakam kaç diye sorulduğunda biri 6 derken diğeri 9 cevabını vermiş. Aslında bakış açılarına göre her ikisi de doğru olmakla birlikte esas doğru zemine o rakamı yazanın dediğidir.

    Bu basit deney şunu açıklamaktadır, her baktığın sandığın gibi olmayabilir. Bakış yönünü değiştir bir de öyle bak.

    Bakış yönünü değiştirmeden hep benim baktığım yön doğrudur diyen ne kadar çok insan var değil mi?

    Konu anlaşılmıştır diyerek sözü uzatmıyor, sizleri gönlüme düşen şiiri okumanız için konuyu burada noktalıyor saygılar sunuyorum

NEYE GÖRE?

Elinde bir kıstas mı var? 
Neye göre iyi, kötü…
Çap ölçecek kumpas mı var? 
Neye göre iyi, kötü…

Ak denilir kara dersin
Devlet malı deyip yersin
Aklın biraz hayra ersin
Neye göre iyi, kötü…

Neden kötü hep bendeki? 
Oysa iyi hep sendeki
Ayrımcılık tepsindeki
Neye göre iyi, kötü…

Az olana çok mu dedik
Aç olana tok mu dedik
Var olana yok mu dedik
Neye göre iyi, kötü…

İyiye iyi diyerek
Kazanılır onca yürek
Her insanda vicdan gerek
Neye göre iyi, kötü…

Halil seni duyan mı var; 
Dost yerine koyan mı var,
Kanun var da, uyan mı var? 
Neye göre iyi, kötü…

( Kime Göre başlıklı yazı Halil MANUŞ tarafından 14.02.2019 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.