Daha önce bir 4 Nisan günü hüzünlenip şiirini de yazmış olduğum ''Ölüme Bile Türkü Çağırarak Gidenler.'' isimli şiirde anlattığım Dumlupınar Denizaltısının nihayet sinemaya aktarılması gündeme gelmiş. Hüzünlü bir olaysa da umalım ki doğru ve özgün bir şekilde aktarılsın beyaz perdeye...

Okuyanlar araştıranlar mutlaka biliyorlar da kısaca hatırlatmakta yarar var. 4 Nisan 1953 günü İtalya'da ki Nato Tatbikatından dönerken, Çanakkale Nara Burnu açıklarında, gece İsveç Bandıralı Naboland adlı kuru yük gemisi ile çarpışıyor ve hızlı bir şekilde Çanakkale'nin derin sularına saplanıyor...

Yardım şamandırasını fırlatıyorlar ve kısa zaman sonra kurtarmak için bölgeye Deniz Kuvvetlerinden gemiler geliyor... Kurtarılmak için 72 saat zamanları var. Sekiz denizci denizaltının üst tarafında, bunlardan üçü de şehit olarak hayatını kaybediyor ve sadece beş kişi kurtuluyor bu hazin olayda...

''Yönetmenliğini usta isim Ömer Faruk Sorak'ın yapacağı "Dumlupınar: Sonsuza Kadar" filminin ön hazırlık sürecine başlandı. Senaryo yazımı 2014'de başlayan ve 5 yıllık geniş çaplı çalışma sonucunda tasarlanan projenin, yapım ortağı ve dağıtımcısı TME ve SAN Medya Film, eserin ön hazırlık sürecini titizlikle sürdürüyor. Hazırlık aşamasından sonra çekimlere başlanacak film, önümüzdeki yıl sinemaseverlerin beğenisine sunulacak. Genelkurmay Başkanlığından 2015 yılında alınan onay ve destekle çekilecek film için Deniz Kuvvetleri Komutanlığı döneme uygun ekipman desteği sağlayacak. Türk sinemasının en yüksek bütçeli filmlerinden biri olması öngörülen filmin oyuncu kadrosu ise önümüzdeki günlerde açıklanacak.''

Ben hep hüzünlenirim o türküyü duyunca ''Ahhhh bir ataaaş veeeer cigaraaaamı yaaaakayım. Sen salllaaaan geeeeel ben boyunaaaaaaaaa bakaaaayım.'' Bizler işte böyle bir milletin evlatlarıyız. Vatan Sağolsun idi son sözleri ki onlara minnet borcumuz var. Bile bile ölüme giderken dahi türkü söylüyorlardı, hala yankılanır durur o türkü Nara Burnu açıklarında... Ne zaman radyoda çalsa benim aklıma hep Dumlupınar Şehitleri gelir...


Ölüme Bile Türkü Çağırarak Gidenler


''4 Nisan 1953 günü TCG Dumlupınar Denizaltısında Şehit Olan Türk Denizcilerine''


Ölüm kolaydır vatan için

Bir an bile düşünmeden verilir can

Zor olan nedir bilir misiniz a dostlar?

Sevdiklerinizin şehit olup da

Mezarlarının gönüllerde olması

Üzerlerine bir avuç da olsa vatan toprağı atamamak

Bayramlarda mezarlarına gidememek

''Baba ben geldim''diyememek...


Acı olan budur işte

Yoksa gerisi ''vız gelir tırıs gider''


Çanakkale

Sen ki geçit vermedin zamanında

Yedi Düvele bile

Sen ki hâlâ türkülerimizin göz bebeğisin

Yüreklerimiz titrer durur

Yurduma olmuşsun her daim gurur...


Zamanında

Bağrına binlerce vatan evladını yatırdın

Nice müttefik gemilerini

Topla tüfekle iman ile batırdın...


Sularında özgürlük türküleri söyledik hep

Gözümüzün bebeği, donanmamızın direği Dumlupınar'ı mızı

Aslan gibi evlatlarımızı istedin

Al senin olsun Çanakkale

Bas bağrına onları bas...

Bundan sonra hiç bir gemimizde

Bu ismi göremeyeceksin bir daha

Tarihe altın harfler ile yazıldı zaten adları

Haykırdı Astsubayım Selami

Ümit kalmadığında hayattan

Bura da biraz gözleriniz dolsun

Bizi sakın unutmayın''Vatan Sağ olsun''


Onlar zaten elli küsur senedir

Sevenlerinin ve milletimizin kalbinde

Kahraman Dumlupınar ve komutanlarım

Hakkımız helaldir hepinize...


''Bir hilal uğruna'' güneşler de battı zamanında...


Deniz için doğmuşlardı

Deniz içinde can verdiler

Bir an gözlerini kırpmadan...


Türk’üz türkü çağırırız ya

Hala yankılanır o türkü Nara Burnu açıklarında

Denizin seksen metre altında...


''Ahhh bir ataaş veeer cigaraaamı yaakayım

Sen sallan geeel ben boyunaaa bakaaayım''


Şehitler ölmez derler

Ve onlar ölüme bile türkü çağırarak gidenler...


AHMET ZEYTİNCİ


Unutmak gaflettir. Tarihimize değer katanları, kahramanları bu millet hiç bir zaman unutmamıştır ve bundan sonrada unutmayacaktır. Sadece Dumlupınar Denizaltısı değil, buna benzer tarihimizde ki önemli olayların aslına sadık kalınarak mutlaka beyaz perdeye aktarılması ve gelecek kuşaklara anlatılması lazımdır. Ruhları şad mekanları cennet olsun aziz şehitlerimizin...

( Hüzünlü Bir Olay Beyaz Perdeye Aktarılıyor başlıklı yazı AhmetZeytinci tarafından 12.02.2019 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.