Aynı mahallede, komşum, köyde ilkokul-ortaokulu beraber okurken, aynı zamanda okul harici zamanımızı oğlak, dana güderek, mahallede çeşitli oyunlar oynayarak geçirdiğimiz, ev ayırt etmeksizin karnımızı doyurduğumuz, lokmamızı bölüştüğümüz çocukluk arkadaşım can dostumdu. Lise yıllarını ayrı okullarda olmamıza rağmen şehir merkezinde öğrenci evinde beraber kalırdık. Aç kaldık, harçlıksız kaldık, kışın soğuklarda üşüdük, yeri geldi kavga ettik, yeri geldi güldük eğlendik. Birbirimize sırdaş, yoldaş olduk. 80 öncesi o siyasetin en hızlı zamanı birlikte mücadele ettik. Acı tatlı beraberce unutulmaz günler geçirdik. Daha sonraları ekmek derdi, hayat mücadelesi başladı. Ayrı ayrı yerlerde bu mücadele devam etti ve birbirimizi görme imkânımız fazla olmadı. Değerli arkadaşımın kas hastalığına yakalandığını öğrendiğimde derin bir üzüntüye kapıldım. Biliyorduk ki, birbirimizden ayrı olsak da, bizi birbirimize bağlayan derin bir dostluk arkadaşlık bağı vardı.  Son gördüğümde artık ihtiyaçlarını göremez cümleleri toparlayamaz bir haldeydi. Fakat bakışlarında o samimi dostluğu görmüş, o bir anda geçmişte yaşanmış anıları sanki tekrar yaşamıştık.

     06.07.2017 tarihinde kaybettiğimiz değerli arkadaşım, dostum Teyfik Elma’ya Allah’tan gani gani Rahmet diliyorum. Mekânı Cennet, kabri nur olsun İnşallah.

 

HAYDİ, GEL DE O GÜNLERE GİDELİM
(Teyfik Elma Arkadaşıma İthafen) Mekanı Cennet Olsun
 
Haydi dostum güreşelim, boş durur koca çayır,
Dana oğlak güttüğümüz o günlere gidelim.
Yuvarlanıp düşe kalka koşturalım kır bayır,
Dam başında yattığımız o günlere gidelim.
 
Haydi dostum Kantarmadan Tülüce ye çıkalım,
Yemlik, mantar, kenger kesip, çiğdem nevruz sökelim,
Saatlerce doya doya köyümüze bakalım,
Güneş ile battığımız o günlere gidelim.
 
Haydi dostum yorulsan da,  kıvransan da acından
Saman saçıp loğlayalım, aksın oluk sacından.
Sıyırgıyla kar kürüyüp süyüklerin ucundan,
Sokaklara ittiğimiz o günlere gidelim.
 
Haydi dostum kürek alıp, karda çığır açalım,
O çığırdan hep beraber çoluk çocuk geçelim,
Tarhanayı pancar ile kaynatarak içelim,
Sıcak sıcak yuttuğumuz o günlere gidelim.
 
Haydi dostum okuyalım ortaokul lisede,
Aynı evde yemek yapmış yemiştik bir kâsede,
Bulaşık yıkardık hoşa gitse de, gitmese de,
Her gün kavga ettiğimiz o günlere gidelim.
 
Haydi dostum boş duruyor al sazını eline,
Çalıp türkü söylemesi, yakışırdı diline,
Mahir kaptırırdı bazen, kapılıp da yeline,
Bülbül gibi öttüğümüz o günlere gidelim.
 
Mahir Başpınar / 10.02.2019   (8+7=15) 
 
Kantarma, Tülüce: Yer ismi
Sıyırgı: Kar kürümeye yarayan araç
Süyük: Dam saçağı. Karkıncak *Eğridir -Isparta -Malatya -Gaziantep ve çevresi –K.Maraş ve çevresi -Urfa Afşar -Sarız -Kayseri -Adana. Yöresinde sıkça kullanılır.
( Haydi Gel De O Günlere Gidelim başlıklı yazı MahirBAŞPINAR tarafından 12.02.2019 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.