TÜRK MÜZİĞİNDE GAZİANTEPLİ

       BESTEKAR VE GÜFTE ŞAİRLERİ

       Ahmet AYAZ

Gaziantep Ekspres Gazetesi 05 Şubat 2019

……………………………………………………………….

        Bu günkü sohbet yazımda “Türk Müziğinde Gaziantepli Bestekar ve Güfte Şairleri” n den küçük bir kesit sunacağım.Önce Şehitkamil Belediyemizin çok değerli başkanı Rıdvan Fadıloğlu’nu kutlarken,  sanat ve sanatçılar adına kendisine teşekkürlerimi  arz ediyorum. Sayın Başkanımız Rıdvan Fadıloğlu belediyecilik hizmetlerinde Bakanımız Fatma Şahin gibi,  tebrik etmeyi ve kutlamayı değer bir zat’ı muhteremdir. Bu gerçeği ben çok iyi biliyorum ve  görüyorum. Burada Şehitkamil Belediye Başkanımız Rıdvan Fadıloğlu’nun yaptığı hizmet çok küçük gibi görülse de, Gazi Şehrin Kültürüne verilen bir değer olarak düşünmemiz gerekiyor kanaatindeyim.

       A-4 kuşe kağıda basılmış  tam 366 sayfalık “TÜRK MÜZİĞİNDE GAZİANTEPLİ  BESTEKAR  VE  GÜFTE  ŞAİRLERİ “ adlı kitabı elime alınca çok mutlu oldum. Söz konusu  bu  kitabı  Müzikolog Türk  Sanat Müziği Sanatçısı Ahmet Turhan Taşan,  bin bir türlü zahmet  ile hazırlamış olsa da, sanat severlere bu kitap Şehitkamil Belediye Başkanımızın sayesinde bastırılıp, okuyucularına  zevkle sunulmuştur.

        Kitap da bestekar ve güfte  şairi olarak, ayırım yapmadan anlatmaya çalışacağım.   Dr. Alaeddin Yavaşça, Dr. Emin Kılıç Kale, Dr. Cemil Özbal,  Dr. M.  Kazım Erkent, Burhan Bakışkan,  Ahmet Fakı, Cemil Cahit Güzellbey, Ahmet Muhtar Küçükkömürcü, Ali Rıza  Erhan, Behiye Köksel, Yusuf Dursun,  Ahmet Özkök, Savaş Özkök gibi çok değerli isimler yer almıştır. Gerekse sporda, gerekse sanatta şehrimizin yüz akı olan Ahmet Özkök adaşımın bu kitap da TRT  arşivlerine giren 237  bestesini gördüm. Güftelerin çoğunda bestekar Ahmet Özkök’ün  ismine rastladım. Daha sonra Mevlana, Ümit Yaşar Oğuzcan, Yunus Emre, Abbas  Abddullah  Hacaloğlu,  İsmail Hakkı Erzurumlu, Elvan Atay, Zeki Savcı, Mehmet  Ali  Kadayıfcı, Mustafa Selçuk Uğur,  Av. Abdulhadi Bay  ve niceleri.

        Dr. Alaeddin Yavaşcanın  sayfalarına  göz attığımda tam 636 beste gördüm.  Bu kadar işi bir ömre nasıl sığdırdığı ilgimi çekti. Güftelerin bir çoğu kendisine ve Ayten  Yavaşca’ya ait. Sık  görülen güfte şairleri Bekir Sıtkı Erdoğan, Faruk Nafiz Çamlıbel, Mustafa Nafiz Irmak, Baki Süha Ediboğlu, Sudan Akşit, Fuzuli, Bekir Sıtkı Sezgin, Ümit Yaşar Oğuzcan, Kanuni Sültan Süleyman,  Kadri  Timurtaş, Rüştü Şardağ, Necip Fazıl Kısakürek, Aşık Gevheri, Karacoğlan, Rifat Bilge, Güzide Taranoğlu, Yahya Kemal Beyatlı, Behçet Kemal çağlar, Hasan Oral Şen, Yunus Emre. Elbette 636 bestenin güfte şairlerini buraya sığdırmak mümkün değil.

       Sanat dünyasında, denizden bir damla olarak Ahmet Ayaz’ı  da gördüm.  Sağ olsun bir tek şiirimi bestelemiş. Daha önce şiirlerimi besteleyenler de  oldu.  Fakat ben,  beğenmedim ve okunmasına izin vermedim. Ve sözü edilen bu güzelim  kitap da, Ahmet Ayaz  gibi  nice  değerli isimleri gördüm. “Ölüm gelir bir gün beni alırsa” isimli  şiirimi Ahmet Özkök, Hüseyni makamında bestelemiş sağ olsun bana okudu. İçimden  beğenmedim. Aradan zaman geçti, bir gün  oğlu Savaş Özkök Kumru Dergisine geldi, 3 tane tasavvuf müziğinin ardından benim güfteyi okudu.  Okuduğu 4 şarkı ancak bu kadar güzel ve anlamlı  olurdu. Yüzümü Savaş Özköke çevirerek, “Babandan  özür dilemem gerekir. Okuduğun son güfte  benim di  “ dedim. Savaş Bey biliyorum dedi. Tasavvuf müzikleri  şimdiye kadar  duymadığımız ve dinlemediğimiz şarkılar idi. Savaş Beyin eline ve diline sağlık. Anladım ki, benim güfteyi babası okuduğunda,  iyi  dinleyememişimdir. Savaş Özkökü dinledim ama, ancak o kadar güzel olur. İnşallah Savaş Özkök bu güftemi yeniden  okuyup, internete atar  ve bana  da bir  cidisini gönderir diye düşünüyorum. Ben burada, Ahmet Özkök kardeşimize ve sanat adamlarımıza Allah tan  uzun ve sağlıklı ömürler diliyorum.  Sözü daha fazla uzatmadan Şehitkamil Belediye  Başkanımız ve bu  kitabı hazırlayan, Ahmet Turhan Taşan’a  bir defa daha, teşekkür ederken,  bu güzel hizmetlerin devamını diliyorum.

 

( Türk Müziğinde Gaziantepli Bestekar Ve Güfte Şairleri başlıklı yazı Ahmet AYAZ tarafından 4.02.2019 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.