''Hamsi Gürcistan'a kaçtı'' BASINDAN

Evladım, canım ciğerim Hamsi sana sesleniyorum sana ''Artık yuvana dön'' Biz sana gereken ilgiyi gösteremiyor muyuz da bizden uzaklaşıyorsun kaçıp gidiyorsun. Ne kötülüğümüzü gördün de bu suları terk edip gittin ta Gürcistan'lara...

Onlarda seni ekmek arasına koyup yiyor biz de aynı şekilde yiyoruz, işgüzarlık yapmanın ne alemi var Sayın Hamsi'cim... Hem bizim kıyımızda ki yosunlar daha lezzetlidir ha diyeyim sana. Su ise aynı su, orada Karadeniz burası da Karadeniz...

Bizim hemşehrilerimiz, Lazlarımız hatta Laz olmayanlarımız bile sana bayılıyorlar. Kimi rakı ile kimi rakısız, şalgam suyu ile, normal su ile, salatayla götürüyorlar... Sen balıkların hasısın, balıkların şahısın, hatta kralısın, bir tacın yok başında, olsun, o da eksik olsun ne fark eder...

Bizi buralarda garip koyma. Bak azaldın azaldın da fiyatın yirmibeş liraya çıktı... Olsun zararı yok biz yine senin buğulamanı da, tavanı da yapar yeriz hamsicik. Yeter ki terk ettiğin bu sulara geri dön. Benim Lazlarım ki başka yerde de bir örneği yoktur sanırım, senin tatlını bile yaptılar, o kadar da tuzlu denizden çıktığın halde...

Canım ciğerim, tatlım kıymetlim Hamsicik, bizim burada Türkiye'de herkes senin yolunu gözlüyor, özlem ile, aşk ile hasret ile hem de... Şunu bil ki ağlarına takıldın mı canını fazla da acıtmayacaklarmış bizim Karadeniz Uşakları, sana söz veriyorlar... Yiyecek olanlarda, yeter ki dönsün yerken hiç bir yerini ziyan etmeyip, kafasını kılçığını bile yiyeceğiz diyorlar. Hadi gel bekletme ne olur, gel de midelerimiz bayram etsin... Hem pilavlık pirinçler de hüzünlü imiş bu sıralar, hiç kimse hamsili pilav yapmıyor diye üzülüyorlarmış... Adına türkü şarkı bile yaptık be Hamsi'm senin, hadi hadi dön ne olur... 

( Yuvana Dön Artık başlıklı yazı AhmetZeytinci tarafından 29.01.2019 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.